Lávka je kvůli havarijnímu stavu zavřená od letošní zimy. A obyvatelé čtvrtě tak musejí do města chodit oklikou, někteří však neváhají a nebezpečně přebíhají koleje, které pod lávkou vedou. Oprava lávky vyjde na zhruba 4 miliony korun a potrvá minimálně do konce roku. „Opravu jsme plánovali provést co nejdříve od jejího uzavření, jenže se nakonec zjistilo, že lávka je poškozená více, než jsme předpokládali, a tak se musely práce důkladně připravit,“ sdělil chebský starosta Zdeněk Hrkal. Stavební firma už u lávky postavila lešení a během oprav bude zjišťovat, jak hodně je konstrukce lávky poškozená. S opravami lávky se začalo od kraje, protože tři metry od osy koleje je možno opravy provádět bez omezení provozu na trati. „K dispozici máme projektovou dokumentaci, která slouží jako jakási kuchařka. V tuto chvíli nikdo z nás není schopen říci, jak dlouho oprava potrvá,“ řekl starosta Hrkal.

Město má se stavební firmou smlouvu do konce letošního roku. Až další práce ukáží skutečnou devastaci mostu. Předtím než firma začala s opravou lávky, vykácela některé dřeviny, které u ní byly. Lávka, která vede nad železničním koridorem do Německa, měří zhruba 70 metrů. Zatím však nebude nutné jednat o výlukách. To se bude zjišťovat až podle revizní zprávy, kterou firma na místě provede. Lávka je důležitá i tím, že pod ní vede vodovod a kanalizace. „Podle průzkumu stavební firmy budeme vědět, co všechno bude třeba na lávce opravit. Pokud se to povede, mohla by lávka lidem sloužit dalších několik let. I přesto uvažujeme o lávce nové, která by ji nahradila. Kolik bude stát a případně kdy by se měla montovat, nedokážu v tuto chvíli říci,“ poznamenal starosta Hrkal. A kdy se lidé po nové lávce projdou? Ani to není zatím jasné, bude hodně záležet na rozsahu poškození lávky a na tom, jak rychle bude firma schopna opravy udělat.