"Od října mohou chodit lidé i zástupci sdružení na úřad. Spustili jsme změnu systému placení svozu odpadu v Sokolově. A to tím způsobem, že podle nového zákona o odpadech se budou muset všichni odhlásit ze služeb, které nyní platí SOTESu, a budou se muset přihlásit v Sokolově k místnímu poplatku. Chceme, aby to proběhlo co možno nejhladčeji," řekl místostarosta Sokolova Ladislav Sedláček.

Na webových stránkách města je možné zarezervovat si termín návštěvy městského úřadu a zjistit další informace.

Bukovany
Lidé utíkají z Bukovan. Mohou za to sociálně nepřizpůsobiví sousedé

"V případě Sdružení vlastníků jednotek bude stačit, když to vyřeší předseda anebo nějakou formou Sokolovská bytová nebo Družstvo Rozvoj či jiní správci bytů," konstatoval Sedláček.

Město upozorňuje, že by občané neměli tuto svou povinnost zanedbat. Pokuta může činit až trojnásobek poplatku za svoz. Ta bude činit od příštího roku 35 haléřů za litr odpadu. Roční poplatek tak například u 120 litrové popelnice, vyvážené jednou týdně, vyjde na 2184 korun. Nyní se platilo 1891 korun. Město v letošním roce doplatí na svoz odpadu zhruba 7 milionů korun.

"Mě se to netýká. Bydlím v pronajatém bytě a tyto věci řeší majitel či společenství vlastníků jednotek. Já akorát můžu čekat, zda mi zdraží popelnice v měsíčním rozpisu služeb či nikoliv. Po zdražení energií další skvělá zpráva," říká s ironií Nikola Satlerová ze Sokolova.

Historickou hrázděnku v Kraslicích si poprvé v historii prohlédli návštěvníci
Historickou hrázděnku v Kraslicích si poprvé v historii prohlédli návštěvníci

V sousedním Chodově to bude za litr objednané kapacity odpadové nádoby měsíčně 32 haléřů. Takže například domácnost v rodinném domě, která používá odpadovou nádobu velikosti 120 litrů s frekvencí svozu jedenkrát týdně, zaplatí 1 997 Kč ročně. Poplatek bude splatný kvartálně.

"Ohlašovací povinnost doporučujeme splnit do konce tohoto roku a nenechávat ji na poslední chvíli," říká mluvčí chodovské radnice Martin Polák. Registrovat se je možné už nyní. Při registraci a objednání nádoby na odpad, obdrží plátce smlouvu s zcela novými platebními údaji.

Z výše uvedených důvodu již nebudou zasílány složenky na odpad. Taktéž, ten kdo má nastavený trvalý příkaz k platbě na svém účtu, musí jej zrušit.

U neobydlených nemovitostí nebo nemovitostí bez odpadní nádoby je vyhláškou stanoven minimální objem, ze kterého je poplatek vypočten, a to ze 60 litrů měsíčně.