Pro některé děti je Linka důvěry jediná možnost, kde si promluvit o svých problémech. „Docela mě rozzlobilo, když jsem slyšel, jak na tuto linku volala skupina dětí,“ rozčiloval se jednatřicetiletý Martin Plemeník z Chebu. „Nelíbí se mi, že si z toho dělali legraci. Mohl tam zrovna volat někdo, kdo potřeboval opravdu pomoc.“
Podle pracovníků linky ale není jednoduché poznat, zda si děti opravdu dělají legraci. „V tom to maji naši pracovníci složité,“ potvrdil vedoucí Linky důvěry Martin Klouda.
„Některé děti takovým způsobem testují, jak naše linka funguje. I volání ve skupině může být tématické,“ a vysvětlil, že ne vždy umějí mluvit o problému hned při prvním zavolání. Pak konzultanti nemohou rozlišit, zda si opravdu dělají legraci nebo jen mají trému. „Ale samozřejmě to pro naše pracovníky není příjemné,“ dodal Klouda.
Trest za ´vtipné´ volání na linky důvěry neexistuje. „Pokud jim vynadáte, můžou zajít za do budky za roh a volat dál,“ potvrdil vedoucí linky.