„Je to šílené. Mezi spoji jsou dlouhé intervaly. Sedmička objíždí celé město a trvá to velmi dlouho, než přejede z bodu A do bodu B. V době pandemie zrušili pětku a trojku. Tvrdili nám, že spoje omezí z důvodu, že děti nechodily při covidu do školy a lidé do práce. Tomu jsme samozřejmě rozuměli. Poté jsme si ale všichni mysleli, že po nástupu dětí do škol se vše vrátí do běžných kolejí, ale nestalo se tak. Já tedy MHD nejezdím, ale vím, že si místní lidé stěžují a turistům vadí, že si musí brát taxi službu, aby se včas dostali například na vlakové nádraží,“ říká Edita S. z Mariánských Lázní.

Starosta města Martin Kalina vysvětluje, že k tomu město donutil nedostatek peněz. "Kvůli propadu příjmů následkem pandemie čítá náš rozpočet ztráty v řádu desítek milionů korun. Jen pomoc podnikatelům v městských nebytových prostorech ve formě slev na nájmech znamenala od března 2020 do dubna 2021 propad rozpočtu ve výši 17 milionů korun. Dalším příkladem je výběr místního ubytovacího poplatku. Jen za rok 2020 byl výběr ubytovacího poplatku o osm milionů korun nižší, než byl původní předpoklad sestavený na základě vývoje v předcházejících letech, a ani v letošním roce nebude původní předpoklad naplněn. Ani prognóza na rok 2022 není optimistická, proto intenzivně pracujeme na minimalizaci dopadů příjmového propadu,“ uvádí Kalina.

Zásahy hasičů Karlovarského kraje u následků silného větru.
Strom spadl na autobus plný dětí. V Bohaticích narazil vlak do stromu

Dodává, že připomínky k novému nastavení městské dopravy město zaznamenalo a vyslyšelo. „Linku číslo 7 jsme posílili v časech příjezdů spěšných vlaků a všechny hlavní spoje jezdí celý okruh přes Goethovo náměstí. Aktualizované jízdní řády jsou na webu Městské dopravy Mariánské Lázně,“ sděluje na sociálních sítích.

„Městská doprava v Mariánských Lázních je pro město naší velikosti nadstandard, který si hýčkáme. V roce 2021 jsme Městskou dopravu Mariánské Lázně podpořili z městského rozpočtu částkou 21 milionů korun, což činí 7,3 procenta ročního rozpočtu. Požadavek na podporu pro rok 2022 je ještě vyšší. Každý spoj a každá linka vyžaduje dodatečné zdroje, ať už se jedná o řidiče nebo vozidla. Kalkulace vedení dopravních podniků před nás postavila jasná data - linka číslo 5 nebo 3 znamená nasazení dodatečných dvou trolejbusů a řidičů. Celkové roční náklady, tedy i kompenzace, by v takovém případě vrostly o čtyři miliony korun. Takto zvýšené náklady si město ve své současné finanční kondici může jen těžko dovolit,“ dodává Martin Kalina.

Barbora Netíková a Erik Urbaník z Domu dětí a mládeže Sova.
Dva mladí Chebané získali prestižní Cenu vévody z Edinburghu

Podle něho je podstatné, že linky číslo 3 a 5 nejsou zrušeny navždy. Stále figurují ve společenské smlouvě mezi městem a dopravními podniky. Dokud město ale nebude v lepší finanční kondici, musí šetřit, lépe hospodařit a promýšlet veškeré investice do jeho rozvoje.