„Potvrdilo se, že naše město na tento veletrh skutečně patří,“ uvedla vedoucí mariánskolázeňského infocentra Barbora Tintěrová.
Stánek Mariánských Lázní navštívilo několik zahraničních operátorů.

„Ti projevili zájem přivézt do našeho města své turisty. Byli to především zástupci arabsky mluvících zemí, Indie, Kuvajtu, ale i Spojených států amerických, Velké Británie a dalších zemí Evropy,“ řekla Tintěrová. Poměrně velké množství návštěvníků bylo podle jejích slov také z řad bývalých hostů lázeňského města, kteří měli na pobyt krásné vzpomínky.

„Největší zájem byl o ubytovací katalog a možnosti využití volného času. Potvrdilo se, že v dnešní době je důležitým propagačním materiálem nosič DVD, který je lehký a skladný. Sbírání prospektů se na tomto veletrhu příliš nenosí,“ řekla vedoucí infocentra. Zbylé propagační materiály nechali zástupci města v české centrále v Londýně, kde bude prezentace pokračovat.

Největším úspěchem bylo ale navázání kontaktu s britským lázeňským městem Malvern, které by se rádo stalo partnerským městem Mariánských Lázní. „Zástupci Malvern přijedou do našeho města už v dubnu a doufají, že úspěšně zahájíme vzájemnou spolupráci,“ sdělila Tintěrová.

Dalším zajímavým a podnětným setkáním bylo seznámení se s filmovým scénáristou a dokumentaristou pocházejícím z Prahy, který nyní v Londýně žije a pracuje. „Ten je Mariánskými Lázněmi natolik nadšen, že zde plánuje natáčet jeden ze svých filmů,“ dodala.

Město Mariánské Lázně se v únoru zúčastní veletrhu cestovního ruchu v Mnichově, v březnu navštíví Berlín a hned na to i Moskvu.

„Je dobře, že se naše město prezentuje v zahraničí,“ řekla Růžena Blahoutová z Mariánských Lázní. „Jen ať se ukazujeme potencionálním návštěvníkům. Proč by měli utrácet peníze jinde, když mohou tady u nás. Lázně jsou krásné město, proč nepřilákat turisty. Myslím si, že je třeba představovat lázně na veletrzích cestovního ruchu. Někdo ani neví, kde ležíme. Na veletrhu si nás všimnou a přijedou do Mariánských Lázní. Jsou to přece finanční prostředky pro nás,“ dodala.

„Je to podle mne úplně zbytečné,“ uvedl Zdeněk z Mariánských Lázní. „Tolik peněz, kolik se do prezentace investuje, se podle mého názoru vrátit nemůže. Myslím si, že je tady spousta důležitějších věcí, do kterých je třeba dávat finanční prostředky.“