„Je nemyslitelné, že když 70 procent nákladů je pokryto z jiných zdrojů, aby se stavba zastavila kvůli naší neúčasti,“ uvedl. Vláda České republiky totiž v rámci úsporných opatření navrhuje, aby v příštím roce stát nespolufinancoval projekty z ROPu.

Znamenalo by to zrušení 7,5 procentního podílu nákladů projektů, které jsou v plánu, konkrétně dopravní terminály v Mariánských Lázních a v Chebu, dopravní karta K3 a výstavba bazénu v karlovarské KV Areně.

„Vyzývám vás, abyste vyvinuli veškerou možnou iniciativu a apelovali na vládu ČR, aby státní dotace projektů nezastavila. Pokud tak učiní, je nanejvýš pravděpodobné, že rozpracované projekty nebude možné realizovat,“ napsal v dopise starostům náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.

„Máme hotové vlakové nádraží a větší část koridoru. Zbývá pouhých 13 kilometrů. Potřebujeme, aby tu jezdily mezinárodní vlaky,“ pokračoval Zdeněk Král. „V kontrastu s krásným nádražím jsou otřesné autobusové zastávky na terminálu."

V pátek mám jednání s ministrem dopravy,“ zakončil. „Pokud by podpora státu nebyla v avizované výši 7,5 procenta, myslíme si, že by bylo nešťastné realizaci akce zastavit. Nejspíš bychom se pokusili schválený podíl města zvýšit, aby se občané tolik slibovaného dopravního terminálu v Chebu konečně dočkali,“ uvedla mluvčí chebské radnice Martina Kuželová.