„Je nemyslitelné, že když 70 procent nákladů je pokryto z jiných zdrojů, aby se stavba zastavila kvůli naší neúčasti,“ uvedl. Vláda České republiky totiž v rámci úsporných opatření navrhuje, aby v příštím roce stát nespolufinancoval projekty z ROPu.
Znamenalo by to zrušení 7,5 procentního podílu nákladů projektů, které jsou v plánu, konkrétně dopravní terminály v Mariánských Lázních a v Chebu, dopravní karta K3 a výstavba bazénu v karlovarské KV Areně.
„Vyzývám vás, abyste vyvinuli veškerou možnou iniciativu a apelovali na vládu ČR, aby státní dotace projektů nezastavila. Pokud tak učiní, je nanejvýš pravděpodobné, že rozpracované projekty nebude možné realizovat,“ napsal v dopise starostům náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.
„Máme hotové vlakové nádraží a větší část koridoru. Zbývá pouhých 13 kilometrů. Potřebujeme, aby tu jezdily mezinárodní vlaky,“ pokračoval Zdeněk Král. „V kontrastu s krásným nádražím jsou otřesné autobusové zastávky na terminálu."
V pátek mám jednání s ministrem dopravy,“ zakončil. „Pokud by podpora státu nebyla v avizované výši 7,5 procenta, myslíme si, že by bylo nešťastné realizaci akce zastavit. Nejspíš bychom se pokusili schválený podíl města zvýšit, aby se občané tolik slibovaného dopravního terminálu v Chebu konečně dočkali,“ uvedla mluvčí chebské radnice Martina Kuželová.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditMěsta vymýšlejí řešení financování staveb
Cheb, Mariánské Lázně, Karlovarský kraj – „I kdybychom si měli půjčit, terminál prostě musíme dostavět,“ prohlásil rozhodně starosta Mariánských Lázní Zdeněk Král
Autobusový terminál na chebském nádraží.
|
Foto: archiv