Nyní však vyšlo najevo, že za jízdenku Egronet, která platí v Karlovarském kraji i v Německu, si lidé připlatí. Dosud za tuto jízdenku platili cestující z České republiky 150 korun. Od začátku platnosti nového jízdního řádu však cena vzroste.

„Území Egronetu, kam spadá jak Karlovarský kraj, tak i oblasti bavorského příhraničí, se rozšíří o tuto nově zprovozněnou trať," uvedl Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah. „Bohužel v souvislosti s nástupem nového grafikonu od neděle 13. prosince musím sdělit, že se tato jízdenka zdraží na 200 korun," potvrdil Omelka.

Na tuto jízdenku však mohou lidé procestovat velkou část území a tento doklad platí i pro zpáteční jízdu.

Dopravní systém EgroNet sjednocuje 62 dopravních podniků všeho druhu na území Euregia Egrensis, tedy v Německu v saské, bavorské a durynské části a na české straně v Karlovarském kraji.

Celkem lze s touto jednou jízdenkou procestovat až 15 tisíc kilometrů čtverečních, na kterých žije 3,2 milionu obyvatel.

„Tento jízdní doklad platí na celý den, od okamžiku označení až do 3 hodin ráno dalšího dne," poznamenal Vladimír Omelka. Radost z otevření železničního spojení mezi Aší a Selbem má i starosta Selbu.

„Znovuotevřením železniční linie Aš Selb se k sobě připojilo to, co už k sobě dávno patřilo," uvedl starosta Selbu Ulrich Pötzsch. „Toto spojení, které můžeme 13. prosince znovu otevřít, bylo možné jen díky zapojení osob, které o znovupropojení těchto dvou měst velmi bojovaly, a patří jim proto velký dík,"poznamenal starosta Selbu. „Na české straně stály práce na trati 75 milionů korun, v Německu se částka vyšplhala k 375 milionům korun, a to kvůli rozsáhlejším úpravám," sdělil Vladimír Omelka. Na německé straně totiž vznikaly znovu i koleje, které byly v minulosti kvůli výstavbě dálnice a silnic odstraněny. V den, kdy vlaky z Chebu a Aše vyjedou směrem do Hofu, bude platit i speciální sazba na tyto spoje, a to 25 korun anebo 1 euro. Cena v sobě zahrnuje i zpáteční jízdné a koupit si ji budou moci lidé pouze ve vlaku.