Řidiči se v centru Mariánských Lázní musí obrnit trpělivostí. Rekonstrukce Hlavní ulice, po které denně projíždí na dvanáct tisíc aut, je v plném proudu. Šoféři i chodci si najednou stěžují na vzájemnou neohleduplnost.

„Koho to taky napadlo rozkopat centrum města uprostřed léta. Vždyť je přece lázeňská sezóna,“ zlobil se Pavel Hošek, dealer potravinářského zboží, který opravovaným śekem musí denně složitě projíždět.

„Sezóna v tom smyslu, jak si ji pamatujeme, už neexistuje. Lázně jedou pořád. Spíš se dá říct, že v květnu nebo září je tu mnohem více hostů než v době prázdnin,“ oponoval mariánskolázeňský starosta Zdeněk Král. Navíc se podle něj mohlo začít stavět až po skončení veřejných soutěží na dodavatele stavby a zajištění financí. Karlovarský kraj měl připravené finanční prostředky na tento rok a tak se generální oprava už nedala odložit.

Podle řidičů nejvíce problémů způsobují chodci.

„Na Chebské jsou vypnuté semafory a chodci jsou naprosto bezohlední,“ postěžoval si další řidič Václav Schleiz. „Vlezou vám přímo před auto a pak vám nezbude než zabrzdit. A musíte zase čekat, až vás některý kolega pustí. Nejhorší je jet po Chebské ulici a odbočovat směrem doleva k lázeňskému centru,“ povzdechl si.

Nespokojení s chováním řidičů jsou ale i lidé, kteří městem chodí pěšky.

„Co mám dělat. Pokud chci Hlavní ulici přejít, musím do ní vkročit a doufat, že řidič zabrzdí,“ řekl Tomáš Turec. „Kdybych měl čekat, až mě některý z řidičů pustí, tak tam budu stát hodiny. Snad jedině kdyby jel nějaký Němec. Ti jsou slušnější,“ ohodnotil úroveň českých šoférů.

Podle něj měla radnice nechat puštěné semafory nebo na křižovatku postavit strážníky. Podle místostarosty Jiřího Chvala byla ale dopravní situace při spuštěných semaforech ještě horší. Městská policie může navíc ze zákona regulovat dopravu pouze při dopravní nehodě nebo jiné pohromě, a to jen do příjezdu republikové policie. Pak může jen pomáhat řídit dopravu.

Hlavní ulice v Mariánských Lázních v dnes rekonstruovaném úseku byla dříve ostudou města. Po dokončení se má stát jeho chloubou.
„Ulice bude úplně opravená. Vzniknou zde nové zálivy pro autobusy, veřejné osvětlení, cyklostezka a sadové úpravy,“ sdělil Petr Řezník, vedoucí odboru investic, dopravy a cestovního ruchu mariánskolázeňské radnice.

Podle informací z radnice ale na řidiče čeká ještě objížďka. Ta začne platit po dokončení první části rekonstrukce – opravě pravé poloviny vozovky. Osobní automobily, které pojedou do centra, budou rekonstruovaný úsek objíždět ulicemi U Nemocnice, Křižíkova a Máchova. Nákladní automobily pak budou muset jezdit delší trasou okolo nádraží a Husovou ulicí k Chebské křižovatce.

Opravy komunikace vyjdou na více jak patnáct milionů korun. Většinu z nich zaplatí kraj. Částkou 900 tisíc přispěje město. To pak ještě zaplatí práce, které nesouvisí s opravou komunikace, jako je nové veřejné osvětlení nebo zelené pásy.
„Doprava bude po dokončení všech prací klidnější a město bude mít důstojný příjezd do centra,“ poznamenal místostarosta Chval.