Typická lokální železniční dráha, která spojuje dvě největší lázeňská města v regionu, oslavila v těchto dnech 110 let své existence.
První vlak vyjel na tuto trať dlouhou 53 kilometrů 17. prosince 1898. Pro všechna města a obce na trati to tehdy byla příležitost k uspořádání malých slavností.

Jezdily tudy nejen vlaky regionální přepravy osob či nákladů, ale také rychlíky spojující Karlovy Vary s hlavním městem Rakousko – Uherského mocnářství Vídní. Takový rychlík vyjel z Dolního nádraží v Karlových Varech v 10.49 hodin a do Vídně dorazil v 18.55 hodin. Rychlíky na Tepelské dráze jezdily s různě dlouhými přestávkami až do roku 1951.

V roce 1967 opustily tento úsek železnice parní lokomotivy a do služby nastoupily motorové vozy a lokomotivy. V roce 2006 se na Tepelské dráze změnil i provozovatel osobní dopravy. Soukromá společnost Viamont vystřídala tradičního dopravce České dráhy.

Oslavy se konaly 27. září v Karlových Varech, Tepličce, Bečově, Teplé a v Mariánských Lázních. Ohromnou pozornost železničních fandů pak přilákal parní vlak vedený lokomotivou 354 195 Všudybylka. Každé místo, odkud byl dobrý výhled na trať, bylo v době průjezdu parního vlaku do posledního místa zaplněné fotografy a kameramany.