Oprava mariánskolázeňského nádraží by měla být hotová do konce roku. Rekonstrukce přijde dohromady na 90 milionů korun. Kromě kompletně upravené nádražní budovy se počítá také s usnadněním dostupnosti vlaků pro vozíčkáře.

„Velká část nádraží v Mariánských Lázních je již opravena,“ uvedl Martin Hamšík, mluvčí společnosti Grandi Stazioni, která je investorem akce. Od léta mají lidé k dispozici nové zákaznické centrum, které se nachází v již zrekonstruované odjezdové hale. „V současné době dokončujeme příjezdovou halu a fasádu budovy. Vše by mělo být hotovo do konce tohoto roku,“ ubezpečil. Celkem vznikne také 900 metrů čtverečních nových obchodních ploch. „Momentálně dokončujeme jednání s nájemci.“ Na konci roku tak bude nově opravená celá nádražní budova, včetně technického zázemí, zákaznických služeb, fasády budovy nebo štukové výzdoby uvnitř příjezdové a odjezdové haly. „Měl by být také usnadněný přístup vozíčkářů na nástupiště,“ podotkl Martin Hamšík s tím, že na první i druhé nástupiště bude pro vozíčkáře k dispozici výtah.

Naleznou se ale také tací, které práce na nádraží děsí. Důkazem je jedna z turistek, která napsala hejtmanovi Karlovarského kraje Josefu Novotnému do diskuzního fóra na stránkách Karlovarského kraje.

„Nevěřila jsem svým očím,“ napsala Lenka Tesařová. „Nádraží totálně zdevastované.“ Musela se prý brodit podchodem s vodou až po kotníky. „Představa, že tady vystoupí cizinec, který chce pobývat v lázních, mě docela pobavila. Nedivím se, že primátor města chce vypsat referendum o tom, že by město patřilo pod Plzeň, protože podle vašich sdělení v televizi, nemají Mariánské Lázně šanci dostat peníze. To je tedy ostuda,“ zlobila se.

Reakce hejtmana byla trefná. „Možná jste to během zastávky v Mariánských Lázních nezaznamenala, ale tamní vlaková stanice prochází celkovou rekonstrukcí,“ podotkl. Připomněl, že se na nádraží sešly hned dvě náročné akce. „Jednak stavba železničního koridoru prováděná investorem Správa železniční dopravní cesty a dlouho očekávaná revitalizace budovy železniční stanice italským investorem Grandi Stazioni.“ Podotkl, že se obě stavby provádějí za provozu, proto je samozřejmé, že práce komplikují život cestujícím. „Kolejiště v Mariánských Lázních včetně nových nástupišť, podchodu a výtahů pro občany se sníženou pohyblivostí bude hotovo k 3. prosinci tohoto roku,“ sdělil Josef Novotný. „Velkým projektem kraje ve spolupráci s městem je také plánovaná výstavba dopravního terminálu za celkem 100 milionů korun.“ Předpokládané zahájení stavby dopravního terminálu připadá na březen 2011.

JAN BURIÁNEK

VÁCLAVA SIMEONOVÁ