Dalších úprav se dočkalo nádraží v Aši. Změny chtělo město dokončit ještě před znovuzprovozněním trati Aš Selb. To je naplánované na začátek prosince, a tak město muselo hledat prostředky, jak zkulturnit i budovu nádraží, na jejíž rekonstrukci už peníze při opravě kolejiště nezbyly.

„Právě kvůli zlepšení vzhledu nádražní budovy Rada města Aše na své poslední schůzi přijala usnesení, kterým schválila výpůjčku některých pozemků kolem nádražní budovy od Českých drah," vysvětlil mluvčí Aše Milan Vrbata.

Výpůjčka umožní městu Aš investovat několik desítek tisíc korun do úprav přístupových cest k perónům a úklidu prostranství před nádražím. Na tyto úpravy totiž při budování nového kolejiště nebyly vyčleněny peníze.

„Pracovníci městské společnosti Ašské služby nyní například asfaltují chodníky mezi nástupišti a uklízí okolí cest," vylíčil mluvčí Aše.

Seznam nejnutnějších prací, které mají zlepšit vzhled okolí nádražní budovy, vznikl po jednání starosty města Dalibora Blažka s ředitelem Regionální správy majetku Českých drah Patrikem Konopáskem.

„Vedení Aše totiž stav budovy a jejího okolí vadí dlouhodobě nejen proto, že tato představuje vstupní bránu do města, ale i kvůli chystanému zprovoznění mezinárodní tratě z Chebu do Hofu, se zastávkou v Aši, na které začnou vlaky jezdit 13. prosince tohoto roku," vysvětlil důvody oprav Milan Vrbata.

Vedení Aše s ČD o budoucnosti nádraží v minulosti jednalo už vícekrát. ČD zvažovaly i zbourání, či částečné ubourání budovy.

Na dílčích opravách se bude podílet také vlastník nádraží, který opraví obvodový plášť budovy, odstraní vzrostlé stromy a rozbujelou vegetaci rostoucí v bezprostřední blízkosti a opraví nástupiště.

Na kolejích, které jízdu do Německa zajistí, se i v uplynulých dnech intenzivně pracovalo. Pracovníci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) tu upravovali poslední detaily na trati, po které poslední osobní vlak projel v roce 1945. Železniční svršek se opravoval již od loňského roku. V průběhu několika měsíců byly na trati vyměněny koleje, konstrukční vrstvy a pražce, pracovalo se na opravách mostků, z bezprostřední blízkosti kolejí zmizela náletová zeleň. Největší stavební práce v těchto dnech pokračují na německé straně, kde je potřeba vybudovat několik mostů přes silnice. Na české straně stály práce 75 milionů korun, v Německu pak 200 milionů korun. Vlaky po kolejích projedou letos v neděli 13. prosince.