Jako horký brambor si přehazuje zodpovědnost za smrt seniora v Mariánských Lázních rychlá záchranná služba a telefonní operátor. Muž se kvůli technické poruše nedovolal na tísňovou linku a záchranáře zalarmovala až seniorova lékařka. To už ale bylo pozdě.

Případ se stal v pátek odpoledne a stále není jasné, kde došlo k chybě.

„Vinou technického selhání telefonní sítě mimo zdravotnickou záchrannou službu k výpadku linky 155. Nedošlo tak ke spojení dvou telefonických hovorů, kterými si muž v ohrožení života z Mariánských Lázní chtěl přivolat záchranáře," potvrdila Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu. „Výjezdová skupina rychlé záchranné pomoci proto dorazila na místo až poté, kdy ji kontaktovala jedna z místních lékařek."

Muži ale už záchranáři nedokázali pomoci. Podle ČTK pacient trpěl chronickým onemocněním a byl ve špatné zdravotním stavu.

Že by byla chyba na straně záchranky, odmítá i její ředitel.

„S jistotou mohu potvrdit, že chyba nebyla v naší telekomunikační síti, ale zřejmě na straně mobilního operátora," uvedl ředitel krajské záchranné služby Roman Sýkora. „Záchranná služba však k bytu, kde pacient zkolaboval, přijela hned po zavolání, poté, co síť již začala znovu fungovat. Nyní budeme žádat o vyjádření operátora, abychom zjistili, kde přesně se stala chyba," dodal s tím, že kdyby muž zkusil zavolat na linku 112, patrně by se dovolal. 

Selhání na své straně ale nepřipouští ani mluvčí operátora.

Podle našich zjištění k výpadku v naší síti nedošlo," informoval mluvčí společnosti Telefónica Czech Republic, Hany Farghali. „Momentálně se snažíme zjistit, kde přesně nastala chyba ve spojení. Nyní tak budeme společně se záchrannou službou šetřit příčinu, která zavinila, že se pán nemohl na linku 155 dovolat. Celé věci je nám velice líto," doplnil.

Podle informací Deníku měl senior volat krátce před záchrankou své manželce do Ruska.

Případ navíc mezi místními obyvateli opět otevřel debatu o tom, jestli si lázeňské město může dovolit přesunutí výjezdového místa záchranky s lékařem do Teplé.