Nejlepší turistickou prezentací na webových stránkách se mohou od nynějška pyšnit Mariánské Lázně. Město totiž uspělo v soutěži Zlatý erb a získalo Zvláštní cenu ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci na webových stránkách v kategorii města a obce. V prestižní soutěži uspěly Mariánské Lázně jako jediné z Karlovarského kraje.

„O tomto úspěchu jsem na našem zasedání informoval také přítomné zastupitele," uvedl místostarosta Mariánských Lázní Martin Hurajčík, který byl předávání cen v Hradci Králové přítomen.

Mariánské Lázně, které v letošním ročníku klání porazily například Písek, Černý Důl nebo Nové Město nad Metují a nechaly za sebou také Turistické infocentrum Cheb, přitom tuto cenu nezískaly poprvé. Už například v roce 2009 si stejné ocenění převzali zástupci města z rukou Cyrila Svobody, tehdejšího ministra pro místní rozvoj.

A jaké přednosti má turistická prezentace Mariánských Lázní před ostatními? Podle odborníků je ta mariánskolázeňská přehledná. Navíc Mariánky nezapomínají ani na zahraniční turisty. Devítičlenná porota, ve které seděli zástupci odboru komunikace nebo odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj či kapacity z vysokých škol, se také shodla na tom, že verze v anglickém či německém jazyce jsou téměř srovnatelné s českou verzí. Porotci také kvitovali fakt, že informace o cestovním ruchu ve městě jsou oddělené od ostatních okruhů informací. Kladně hodnocena byla také komunikace uživatelů s vlastníky stránek nebo využívání odkazů na další externí zdroje informací.

„Soutěž Zlatý erb se koná od roku 1999," informoval Vít Savický ze Sdružení Zlatý erb. „Byla založena na podporu modernizace místních samospráv," uvedl s tím, že cílem soutěže je podpořit modernizaci veřejné správy prostřednictvím rozvoje informačních služeb poskytovaných občanům. Zlatý erb má podle organizátorů přispět k rozvoji kvality života ve městech, obcích a krajích.