Rozebrání bude stát celkem 15 milionů korun a bude trvat několik týdnů. Kdy a jestli vůbec se postaví lávka nová, se zatím neví.

„Demolice lávky potrvá od 5. do 26. března. Předání staveniště plánujeme na 28. února,“ řekl chebský starosta Zdeněk Hrkal.

Lávka, která spojuje Cheb s městskou částí Švédský vrch, je uzavřena několik měsíců kvůli havarijnímu stavu. Obyvatelé se tak do svých domovů dostávají cestou, kde chybí osvětlení a chodník.

„Lidé ze Švédského vrchu musejí chodit z Chebu pod železničními viadukty u chebského obchodu Kaufland. Tam je ale bohužel jeden z chodníků zaslepen a druhý vede po zcela jiné straně, než bychom potřebovali,“ poznamenal starosta Hrkal. „Proto ho ještě letos chceme přeložit na druhou stranu,“ upřesnil informaci starosta.

Chodník tak povede po pravé straně vozovky z pohledu od Chebu. Je to bezpečnější cesta než ta, kterou musí nyní obyvatelé Švédského vrchu absolvovat. Ti chodí po levém chodníku, ale pak musí přebíhat na pravou stranu, což není vždy jednoduché. Je tu totiž hustý provoz.

„Přeložení chodníku chceme mít hotové do konce letošního roku. Bude se jednat o dočasnou stavbu, protože následně chce krajská správa a údržba silnic opravit celou silnici Vrázovu, která vede právě u inkriminovaného místa, a tak až poté následně dojde k definitivní rekonstrukci tamního chodníku,“ popsal Zdeněk Hrkal.

V návaznosti na vylepšení přístupnosti Švédského vrchu chce město v dalším roce zrevitalizovat i přístupovou cestu na Švédský vrch. Ta je zčásti panelová a chybí tam osvětlení.

„V letošním roce chceme nechat zpracovat projektovou dokumentaci na úpravu cesty kolem železniční tratě na Švédský vrch,“ vysvětlil chebský místostarosta Michal Pospíšil.

Území kolem tratě za železničními viadukty městu nepatří, ale aby úpravu mohlo provést, pronajme si tuto část od Českých drah.

„Co je hlavní, chybí tam osvětlení, takže to je velmi důležitá součást, kterou tam chceme doplnit, plus drobný mobiliář. Předpokládám, že s úpravou by se mohlo začít v následujícím roce,“ poznamenal chebský místostarosta.

V území kolem železniční tratě ještě nedávno byly železné garáže, které nechalo město zbourat. Ukrývali se v nich totiž bezdomovci, kteří pak toto území zaplňovali odpadky a harampádím.

Lávku, kterou se dříve lidé pěšky na Švédský vrch dostávali (na snímku) a kterou rozebere největší jeřáb v České republice, prodá poté město do výkupny kovů.

„Podle současných výkupních cen za kov bychom mohli za lávku dostat zhruba dva miliony korun, protože lávka váží kolem 300 tun,“ podotkl starosta Zdeněk Hrkal. A proč je zbourání lávky tak drahé?

„Musíme zaplatit jednak za samotné snesení lávky a její rozebrání a pak také za výluky na trati, z nichž velká část se uskuteční v nočních hodinách,“ poznamenal Zdeněk Hrkal.

Kdy se začne se stavbou lávky nové, se neví, město musí nechat vypracovat nový projekt.