Smajlík se zamračeným obličejem ´vítá´ na úseku u Okrouhlé. Nápis u něj hlásí: Musíme to opravit. Někteří řidiči ale tvrdí: Nemusíte.

„Je to postavené na hlavu," rozčílil se David Franek z Mariánských Lázní. „Zrovna tento úsek se frézoval před asi dvěma lety. A nebyla tam snad jediná díra. Všude poslouchám, náš stát musí šetřit, a tady se rozhazují peníze. Na Chebsku je tolik silnic, kde se díře nevyhnete. S těmi se ale nic nedělá," řekl.

„Postavený na hlavu je fakt, že Ředitelství silnic a dálnic dostává peníze na silnice I. třídy a dálnice," uvedla svůj názor Dana Pekárková z Chebu. „Karlovarský kraj pak na ostatní komunikace. Jenže kraj finance na opravení hrozných silnic nemá, zatímco ředitelství si podle mého může dovolit nesmyslně rekonstruovat vozovky ve slušném stavu. Stačí se podívat na úsek Cheb Mariánské Lázně. Každý rok to samé, frézování na Jesenici, u Okrouhlé nebo na Manském Dvoře."

Řidiči si při cestě do Chebu nebo do Mariánských Lázní klepou na čelo a nezřídka padají dotazy, proč Ředitelství silnic a dálnic neopraví takzvanou Ypsilonku? Odpověď je jasná: Ypsilonka není silnicí I. třídy. „Tato komunikace je silnicí III. třídy," uvedl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. „Je tedy v majetkové správě Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje," řekl Jan Studecký s tím, že silnice od odbočky na Velkou Šitboř ke křižovatce Okrouhlá vykazovala řadu poruch. „Například příčné a podélné trhliny, mozaikové trhliny, ztrátu mikrotectury, výtluky, vyjeté koleje nebo četné vysprávky. Odstraněním poruch dojde v daných úsecích silnice k prodloužení její životnosti a zvýšení bezpečnosti provozu," řekl Studecký. Řidiči se budou muset trpělivostí obrnit i na jiných úsecích. Po Okrouhlé bude následovat oprava průtahu Trstěnicemi a průtahu Drmoulem. „Dále na Chebsku v letošním roce plánované opravy také například na R6," dodal mluvčí.