V tuto chvíli je před dokončením projektová dokumentace, která ukáže, jak lávka bude vypadat. Tu starou odborná firma letos na jaře srovnala se zemí. Lidé ze čtvrtě Švédský vrch se tak do centra města musejí dostávat pěšky kolem frekventované silnice.

„Projektová dokumentace má být hotová do konce letošního roku a hned pak může město požádat o vydání stavebního povolení a následně i o dotaci,“ sdělil tiskový mluvčí města Chebu Tomáš Ivanič.

Podle informací, které má město Cheb k dispozici, by měl v prvním čtvrtletí příštího roku vypsat Státní fond dopravní infrastruktury výzvu k podávání žádostí o dotace.

„Nová lávka má stát včetně souvisejících kompenzací za vlakové výluky kolem 100 milionů. Získání dotace, která může činit až 85 procent, by vybudování nové lávky výrazně urychlilo,“ sdělila chebská místostarostka Eva Horná.

Úplně původně město Cheb uvažovalo o tom, že na nádraží vybuduje jednoduchou estakádní lávku. To však nakonec nevyšlo, protože s takovým záměrem nesouhlasila Správa železniční dopravní cesty.

„Nyní se připravuje varianta lávky částečně zavěšené. Ta bude mít šířku 3,5 metru a její součástí bude i cyklopruh.

Původně navrhovaná jednoduchá, přitom zcela funkční lávka nevyhověla velmi přísným bezpečnostním požadavkům správce kolejí, kterému vadily například sloupy umístěné v kolejišti. Připravujeme proto dražší variantu. Bohužel s tím nic nenaděláme. Předpisy jsou předpisy,“ dodal starosta Zdeněk Hrkal.

Letos se také postupně upravuje pěší trasa z Vrázovy ulice, kterou musejí obyvatelé Švédského vrchu využít. Došlo například k vyčištění okolí od náletové vegetace či výstavbě chybějícího chodníku pod železničními viadukty ve Vrázově ulici.