Cestující se mohou těšit například na moderní audiovizuální informační systém, zásuvky pro zapojení drobné elektroniky nebo vyklápěcí stolky.

„První dvě jednotky již procházejí testy ve zkušebním centru VUZ a v následujících týdnech je v plánu zahájení testů dalších dvou dokončených jednotek. Pro České dráhy je vyrábí konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka,“ sdělil mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Celkem se na trati mezi Karlovými Vary a Plzní objeví čtyři jednotky. Dvě z nich jsou v barvách Plzeňského kraje, další dvě budou v barvách Českých drah. „K nasazení nových souprav přistupujeme v koordinaci s Plzeňským a Karlovarským krajem pro zvýšení komfortu, kvality a konkurenceschopnosti cestování v regionální dopravě,“ vysvětlil Robert Pagan. „Na tomto úseku se rovněž nachází množství moderních bezbariérových nádraží, která plně využijí potenciál nízkopodlažních jednotek. Nahrazení konkrétních vozidel v tuto chvíli nemůžeme přesněji uvést,“ podotkl mluvčí.

Tyto nové vlaky mají usnadnit život při cestování především zdravotně postiženým. „Jednotky jsou nejen nízkopodlažní, ale v jejich výbavě nechybí například dálkově ovládané dveře obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem pro nevidomé a slabozraké,“ poznamenal předseda Národní rady osob se zdravotním postižením České republiky Václav Krása.

Maximální rychlost souprav bude 160 km/h a budou vybaveny nejmodernějším evropským zabezpečovacím zařízením ETCS.