Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující na trati z Chebu do Plané čeká řada výluk

CHEBSKO - Modernizace celého, téměř 40 kilometrů dlouhého úseku, skončí v roce 2010

29.11.2007
SDÍLEJ:

SLAVNOSTNÍ ZAHÁJENÍ. Jan Komárek, ředitel SŽDC, poklepáním na kolejnici zahájil opravu trati z Plané do Chebu. Foto: DENÍK/ Petr Przeczek

Na rychlejší cestu vlakem se mohou těšit cestující na trati z Chebu do Plzně a dále do Prahy. Ve středu začala další etapa modernizace železnice ve čtyřicet kilometrů dlouhém úseku vedoucím od Chebu do Plané u Mariánských Lázní. Investice na optimalizaci, jak celou akci nazývá investor stavby, společnost Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), jdou do miliard.
„Náklady na modernizaci celého úseku včetně přípravných prací nebo výkupu pozemků se pohybují okolo částky 4,5 miliardy korun,“ uvedl ředitel SŽDC Jan Komárek. Značná část této sumy bude spolufinancována z Fondu soudržnosti Evropské Unie.

A na co se mohou cestující v tomto úseku těšit? Na rychlejší vlaky a moderní nádražní prostory. Samozřejmostí bude i bezbariérový přístup na nástupiště či výstavba nových protihlukových stěn.
„Cesta z Chebu do Prahy se po dokončení celého koridoru v roce 2016 zkrátí ze současných zhruba 240 na 150 minut,“ uvedl zástupce Českých drah Josef Chaloupka.

V příštích třech letech ale na cestující čeká také řada omezení. „Všechny výluky se budeme snažit omezit, ale na jednokolejné trati to bude složité. Snažíme se je přesouvat třeba na noční hodiny. První souvislá výluka bude trvat pět dnů na konci příštího roku,“ řekl Chaloupka. V dalších letech výluk ještě přibude. Cestující se tak budou muset připravit na náhradní autobusovou dopravu.
A co říkají na modernizaci cestující. „Pokud budou za tři roky vlaky jezdit rychleji a načas, budu jen rád. Stejně mi nezbývá než vydržet,“ reagoval na náš dotaz Pavel Vrána z Mariánských Lázní.
Modernizovaný úsek je součástí třetího železničního koridoru vedoucího z Chebu přes Plzeň, Prahu a Českou Třebovou do Mostu u Jablunkova.

Změny na trati

Projektanti celé optimalizace se museli vypořádat s řadou problémů. Například v Chodové Plané trať prochází památkově chráněným zámeckým parkem. Přitom kvůli zvýšení rychlosti museli zvětši poloměr oblouku. Proto bude na stávajícím náspu postavena nová opěrná zeď.
V Mariánských Lázních postaví kolem trati nové protihlukové stěny a revitalizace se dočká i samotné nádraží.
Stavbaři na přechodnou dobu dokonce odstraní i dnes již téměř nefunkční zastřešení nástupišť, kompletně ho zrekonstruují a zase vrátí na místo. V rámci bezbariérového přístupu zde budou postaveny i dva výtahy na nástupiště. Mariánskolázeňská radnice navíc připravuje rekonstrukci přilehlého Nádražního náměstí a autobusového nádraží.

Ve Valech se mohou místní těšit na nová nástupiště a podchod. Stará budova zastávky bude zbořena a odstraněna.

Také V Lázních Kynžvartu, kde zastavují i rychlíky, vyroste nové ostrovní nástupiště s bezbariérovými podchody.

Velké změny připravili projektanti v Dolním Žandově. Trať se mírně posune směrem od obce, důkladné rekonstrukce se dočkají mosty na trati a v jejím okolí vznikne řada protihlukových stěn z betonu a skla. Také v Dolním Žandově budou stát nová nástupiště. Dlouhá budou 140 metrů a přístup k nim bude bezbariérovým podchodem. Stejně jako v nedaleké Lipové i v Žandově bude opravena výpravní budova.

V zastávkách Salajna, Stebnice a Všeboř vzniknou nová nástupiště s přístřešky. Také sem bude bezbariérový přístup.

Navíc dojde k rekonstrukci řady mostů, propustků a dalších železničních staveb.
Nejdelší most celého úseku, 35 metrů dlouhý most přes přehradu Jesenice, bude po opravě stát 4,7 metru nad hladinou. Budou pod ním tedy moci proplouvat i plachetnice při mezinárodních závodech. Jeho výměna se uskuteční od května do října příštího roku.

Celková délka trati 39 838 metrů
z toho jednokolejná trať 30 382 metrů
z toho dvoukolejná trať 9 456 metrů
Rekonstruované mosty 41 kusů
rekonstruované podchody 6 kusů
rekonstrukce propustků 47 kusů
Protihlukové stěny 9 320 metrů

 

Psali jsme o železnici na Chebsku

Moderní vlaky vyjíždějí na trati v Karlovarském kraji

Železnici na Chebsku čeká modernizace vybaveníl

29.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Amatérští autoři z celé země píšou do krajské knihovny

Svátek naturální kulturistiky a fitness si užili fanoušci v hotelu Thermal, kde byl na pořadu ICN European Natural Cup 2017 v naturální kulturistice a fitness.
48

PODÍVEJTE SE: Naturální kulturistika pohltila Thermal

Strážníci zadrželi hledaného muže

Cheb – Strážníci z Chebu zadrželi hledanou osobu.

Z kapsy mu ukradla plnou peněženku

Cheb – Velmi hbité ruce má nejspíš třicetiletá žena z Chebu – patrně ale asi trochu jinak, než si původně myslel šofér, který se s ní dal na parkovišti do řeči…

Na tržnici byly padělky za čtyři miliony

Cheb – Kabelky, peněženky, pásky nebo třeba peněženky patří ke zbožím, které se stále často padělá. Důkazem je i poslední zátah karlovarských celníků z minulého týdne na tržnici Asia Dragon Bazar na Svatém Kříži u Chebu.

Energie porazila Vsetín a dál vládne soutěži

Karlovy Vary - Energie nastoupila proti Vsetínu oslabená o další ofenzivní oporu, když k dlouhodobě zraněným Balánovi a Rachůnkovi přibyl Ondra Beránek. I tak se ale radovala z vítězství 3:0.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení