Otázka proJana Horníka, senátora:

Jak vnímáte současnou situaci okolo dokončení rychlostní silnice R6?

Nahodilé a nekoordinované intervence na Ministerstvu dopravy a Ministerstvu financí mohou být sice důležité a vpodstatě jsou i potřebné, aby problematika silnice R6 úplně nezapadla, ale určitě je účinnějším způsobem prosazování potřeby dostavby silnice R6 jednotný postup politiků na všech úrovních spolu sodborníky podílejícími se na přípravě a následně realizaci výstavby silnice R6. Ktomuto společnému postupu se proto hlásím a dovoluji si aspoň pro začátek nabídnout kzamyšlení pár osobních postřehů ktomuto tématu. Pokud budeme počítat stím, že rozestavěné úseky silniceR6 zJenišova do Kamenného Dvora snad budou dokončeny vroce 2011, protože jejich zakonzervování by přineslo daleko větší hospodářské ztráty, než by stála jejich dostavba, tak zbývá dostavět dle rok starých podkladů Ředitelství silnic a dálnic ČR ještě 82 km rychlostní silnice za 24,6 miliardy korun bez DPH, a to do konce roku 2015. Zmrazení výstavby zbylých úseků silnice mezi Karlovými Vary a Prahou zfinančních důvodů je vdnešní hospodářské situaci státu docela reálná hrozba pro náš region. Proto by bylo dobře už nyní hledat taková řešení, která by optimalizovala náklady na jednotlivé úseky, a to i za cenu časového posunutí dokončení celé trasy zKarlových Varů do Prahy, ne však více jak o dva roky, tedy do roku 2017. Pořád by se jednalo o menší celospolečenskou škodu než přípravu a pokračování výstavby silnice R6 úplně zastavit. Proto je třeba hledat možnosti zlevnění výstavby zbylých úseků silnice R6 tak, aby se tato stala i pro státní rozpočet akceptovatelnou. Vneposlední řadě bychom měli od ŘSD požadovat zasílání pravidelného měsíčního monitoringu o aktuálním stavu vsoučasnosti realizovaných úseků, o zahajovaných úsecích a o připravovaných úsecích rychlostní silnice R6.