Třiapadesát přímých účastníků a stovky nadšených obdivovatelů nestárnoucí techniky na dvou i čtyřech kolech. Tak by se dala specifikovat Chebská veterán rallye, která v sobotu projela regionem. A nechyběla ani výstava startujících strojů, mezi nimiž se objevil i opravdový unikát Jawa rikša.

A jak vůbec soutěž vznikla? „Po autoveteránských akcích jezdím už přes dvacet let, a tak jsem se rozhodl, že uděláme něco podobného i u nás v Chebu," uvedl hlavní pořadatel akce Radek Slavík.

„Máme zde několik kategorií. Jsou to auta do roku 1945, motorky do roku 1945, auta do roku 1970, motorky do roku 1975 a kamiony," informoval už na začátku závodu a upřesnil, že letos na pátý ročník rallye dorazilo 53 krásných strojů.

„Velkou raritou mezi startujícími je určitě účast Jawy rikši 350 z šedesátých let, která byla určena jen pro indický trh. Je to třímístná tříkolka a u nás v republice se vůbec neprodávala. A krásný je také hasičský speciál Magirus z roku 1940. Ten dorazil až z Dýšiny," usmíval se Slavík. Slova hlavního organizátora akce potvrzoval na chebském náměstí pětiletý Petřík Kýček z Chebu, který nemohl od Jawy rikši oči odtrhnout. „Tak takovou tříkolku bych opravdu chtěl," řekl směle.

Sám pořadatel Radek Slavík vlastní sedm veteránů. Nejstarší je z roku 1933 Praga Piccolo, nejmladší kousek je Škoda Rapid z roku 1984. „Když jsem přišel z vojny, tak jsem si koupil felicii z roku 1960, což byl totální vrak, takže jsem ho musel celý renovovat. Je to moje vášeň," neskrýval Slavík.