Nešetřete nápady – šetřete náklady! Tak zní jeden ze vtipných sloganů známého marketu OBI. Ve Františkových Lázních však zástupci této prodejní sítě příliš nápadití nebyli. Nepromyšleným výlepem plakátů totiž uškodili akcím pořádaným Františkolázeňskými. Svoji chybu však řetězec OBI uznal.

„Zaznamenali jsme na několika výlepových plochách po městě Františkovy Lázně černý výlep obřích plakátů společnosti OBI,“ rozhořčila se místostarostka Františkových Lázní Lenka Sazimová. „Nejvíce nás však pobouřilo, že nám v těchto případech nějaký nemravný zločinec přelepil zvací plakáty na městskou právě aktuální akci s názvem Zábavné odpoledne s petanquem aneb Lázeňské koulení a na kulturní pořad Městského kulturního střediska Františkovy Lázně Straussův festival (s pozváním na Orchestr z Coburgu). Je politováníhodné, že obchodní řetězec OBI nemá dostatek finančních prostředků na to, aby si za výlep reklamy řádně zaplatil. Lidská drzost se nezastaví před ničím a ostatní klidně poškodí a sobecky zhatí práci jiných lidí. Zakryté byly pozvánky na programy, které se konají již za pár dní. Petanque byl dokonce na řadě hned den po nešťastném OBI – výlepu.“ Místostarostka dále také poukazovala na skutečnost, že jde hlavně o právo místních na informace z jejich okolí.

Františkolázeňští strážníci se podle jejich velitele Jiřího Šollara s nepovolenou reklamou setkávají poměrně často. „Nejvíce se nachází na sloupech veřejného osvětlení a na autobusových zastávkách. Případ černých plakátů z OBI jsme již předali přestupkové komisi města Františkovy Lázně.“

„Celou záležitost jsem prověřila a zjistila, že chyby se dopustil zaměstnanec našeho chebského marketu, který se domníval, že se jedná o bezplatnou výlepovou plochu, kterou operuje řada obcí,“ tak se na popud Deníku k celému problému vyjádřila Zlata Ulrichová, marketingový manažer OBI. „Jako omluvu bychom městu Františkovy Lázně chtěli nabídnout poukázku na odběr zboží z naší prodejny v hodnotě 5 tisíc korun. Ještě jednou se za toto nedopatření velmi omlouváme,“ dodala.

Místostarostka Sazimová zatím nechce spekulovat, jak s poukázkou na zboží město naloží. „ Doposud jsme neobdrželi žádné oficiální stanovisko marketu OBI k tomuto případu, proto nemohu ani určit, co bychom pro Františkovy Lázně nakoupili.“