Letos opět pokračuje rozsáhlá rekonstrukce chebského nádraží za půl miliardy korun. Zatím se stavební práce týkají pouze nástupišť a podchodů, ale za dva roky se bude rekonstruovat i samotná staniční budova. V tuto chvíli pracovníci společnosti, která rekonstrukci nástupišť provádí, zdařile pokračují v úpravách třetího nástupiště. Cestující to nijak neomezuje, vlaky odjíždí z prvního a druhého nástupiště. Součástí nově budovaných podchodů budou i výtahy a eskalátory, které tak usnadní pohyb cestujícím s velkými zavazadly, vozíčkářům a maminkám s kočárkem. Práce tu skončí letos v létě. Cílem rekonstrukce je zvýšení bezpečnosti cestujících.

„Stavební práce jsou totožné, jako byly na již hotových nástupištích. Tedy rekonstruujeme celé nástupiště včetně zastřešení, osvětlení, informačního systému, přilehlých kolejí. Opravy se dočká i železniční spodek a železniční svršek,“ sdělil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

I na třetím nástupišti se objeví nový povrch, kde asfalt nahradí zámková dlažba s bezpečnostními a vodicími lištami. Nově vybudované výhybky dokonce získají elektronický ohřev a rychlost vlaků, které budou nádražím projíždět, se zvýší ze 60 na 80 km/h. Nově se na nádraží objeví také eskalátory z podchodů až k nástupišti. Ty tu původně být neměly.

„S eskalátory se opravdu na začátku nepočítalo, na nádražích velikosti Chebu není pravidlem projektovat výtahy,“ poznamenal tiskový mluvčí SŽDC Tomáš Johánek.

Eskalátory jsou nyní těsně před ukončením přípravných kroků k realizaci.

„Budou umístěny na plzeňské straně výstupu z podchodů, na straně chomutovské bude schodiště a výtah. Do výpravní budovy budou řešeny jako součást rekonstrukce výpravní budovy,“ vysvětlil Marek Illiaš.

V podchodu budou nové obklady odsouhlasené památkáři, protože se jedná o součást budovy, která je památkově chráněná. Charakterem budou replikou obkladů ze 60. let minulého století.

Několik cestujících překvapila menší délka nástupišť.

„Nevím, proč jsou nástupiště kratší, ale lidé, kteří budou nastupovat do vzdálenějších vozů, nejspíš zmoknou, když bude pršet,“ sdělil Jiří Farský z Chebu. „Jinak jsem rád, že se konečně dává nádraží do kupy, už to byla ostuda,“ dodal.

„V rámci stavby dochází ke zkrácení nástupišť a přiměřeně k tomu i ke zkrácení délky přístřešků, které odpovídají frekvenci cestujících a délce souprav,“ okomentovala námitky mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Chebské staniční budovy se zatím opravy nedotknou. Ale i na její rekonstrukci dojde, a to zhruba za dva roky. SŽDC odhaduje, že náklady na opravu budovy dosáhnou 100 milionů korun.