Dnem D má být středa 1. května. Jedním z největších lákadel nového muzea je část trupu letadla Hansa-Brandenburg C.1 v životní velikosti. „Příchozí si tak budou moct představit, jak byla skutečně velká letadla v období první světové války. Málokdo si to totiž umí představit v reálu,“ řekl Tomáš Dostál, vedoucí správy chebských památkových objektů. Dalším zajímavým exponátem pak bude velmi zdařilá replika leteckého kulometu Spandau a pak si návštěvníci prohlédnou profesionální modely letadel, která se historicky objevila na chebském letišti. Milovníky historie bude určitě lákat také kompletní uniforma důstojníka československého letectva z roku 1937, a to ve služební i vycházkové podobě.

„Na dalším z exponátů přiblížíme podobu letiště tak, jak vypadalo v závěru první světové války, respektive v době první republiky. Situace bude vysvětlena díky velkému 3D modelu letiště a dnešní orto-foto mapě,“ podotkl Tomáš Dostál. Na mapě si tak návštěvníci prohlédnou, kde stály hangáry, ubytovací budovy a další objekty.

Expozice časově zabírá poslední dva roky první světové války a pak období první republiky. „Staré chebské letiště, které mapujeme v naší expozici, bylo úředně zrušeno v červnu 1938, tedy krátce před mnichovskou dohodou. Expozice je záměrně takto časově omezena, protože se věnuje letišti, které dnes už lidé neuvidí. To současné letiště je na jiném místě, než bylo to prvorepublikové,“ vysvětlil Dostál.

Nápad vybudovat v Chebu muzeum nejstaršího plnohodnotného letiště v českých zemích vznikl už před pár lety. „Bylo to v době, kdy jsme hledali smysluplné využití pro prostory po G4. A protože máme dojem, že stále není mezi lidmi tak známé, že úplně nejstarší letiště v českých zemích vzniklo za první světové války v Chebu, přišlo nám to jako ideální řešení,“ vysvětlil Tomáš Dostál.

Před budováním nové expozice bylo nutné prostory nejdřív upravit.

„Stavební práce nás přišly na částku bezmála 200 tisíc korun. Co se týká expozice, tak částka lehce přesahuje 500 tisíc korun. Zahrnuje všechny repliky, makety, tisk výstavních panelů a tvorbu dalších exponátů,“ dodal Tomáš Dostál.