Mikropiloty jsou vrtány v hloubce šestnácti metrů přímo v prostoru kolejí a budou tvořit základ pro patky, které celou stavbu ponesou. Vyvrtané díry se následně zalijí betonem a zhotoví se základové patky.

Stavbu časově zbrzdil pyrotechnický průzkum. Chebské nádraží bylo ve druhé světové válce cílem náletů a spadlo tam mnoho tun munice. „Podle dobové fotodokumentace je vidět, že při bombardování lávka nebyla rozbitá, přesto se průzkum musel udělat,“ uvedl místostarosta Chebu Jiří Černý. Pyrotechnici nakonec nic nenašli. Kvůli tomu ale nabrala stavba zpoždění. „Dodavatel se bude snažit, aby se termín dodržel,“ řekl místostarosta Ladislav Hrubý.

Nová lávka vyjde na 120 milionů korun, profinancován je pouze zlomek z toho. „V loňském roce to bylo jen v řádu jednotek milionů korun. Zásadní bude letošní rok,“ sdělil Hrubý. K nákladům musí město připočíst také výdaje za výluky na železnici. Na ty má Cheb připraveno zhruba 30 milionů korun. „Stejně jako při opravě červené lávky do čtvrti Háje ale může dojít k významným úsporám. Spolupráce s Českými dráhami je výborná a většinou jde o noční výluky,“ uvedl starosta města Antonín Jalovec.

Stará lávka u nádraží vedoucí na Švédský vrch lidem citelně chybí. Ti, kteří byli zvyklí ji využívat, nyní musí celý areál obcházet.