Téměř dvacet minut museli strávit chataři u železničního přejezdu v Podhoří. Závory tam totiž byly po celou dobu sklopené, ale žádný vlak nejel. Podle odborníků, zde vznikla ´běžná´ závada.
„Na železničním přejezdu vznikla nějaká porucha,“ uvedl Jan Kučera z Drážní inspekce v Praze. „Každé světelné zařízení má automatickou kontrolu činnosti. Pokud se něco porouchá, systém automaticky sklopí závory a rozsvítí červená světla. Tím, dává najevo, že je v nepořádku. Že je přejezd rozbitý vidí v tu chvíli i strojvedoucí ve vlaku, a také lidé v železniční stanici. Povinností strojvedoucího pak je, aby se k rozbitému přejezdu přibližoval tak, jako kdyby nebyl funkční,“ pokračoval Kučera.


Zabezpečovací zařízení má podle odborníků podobné poruchy, jako jiné technické prostředky.
„Zřejmě se jednalo o provozní poruchu. Vzápětí ji obvykle opraví správci přejezdu a pak je vše opět v pořádku,“ dodal Kučera.
Lidé i automobily musí po celou dobu, kdy jsou závory sklopené, čekat před přejezdem. Pokud se ho pokusí přejít, porušují tím zákon.
„Když se stane, že přejezd není funkční, měli by řidiči nebo chodci kontaktovat příslušnou železniční stanici, popřípadě zavolat na linku 158,“ doplnil Kučera.

Někteří chataři byli zaskočeni. „Už jednou se mi stalo, že jsem musel strávit před přejezdem půl hodiny,“ řekl jeden z chatařů Miloš Novák z Chebu. „Dost mi to vadilo,“ dodal.