Železniční přejezdy na optimalizované trati Cheb Cheb státní hranice mají nová zabezpečovací zařízení. Během víkendu a pondělka pracovníci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), AŽD a ATE nainstalovali novou výstrahu na všech pěti přejezdech na této trati. Náklady jdou do desítek milionů.
Právě na této trati, která je hlavní spojnicí s Německem, došlo před několika měsíci k optimalizaci tratě, a jedná se tak o poslední část třetího tranzitního koridoru, na kterém se bude moci v budoucnu jet až 160kilometrovou rychlostí. I když tu výstraha se závorami byla, bylo ji nutné v rámci optimalizace kolejí vyměnit za novou a bezpečnější.
Na některých místech se kvůli bezpečnosti objevilo i více ´semaforů´ se světelnou výstrahou.
„Na místech, kde dochází k souběhu více komunikací v bezprostřední blízkosti přejezdu, je přidání dalších výstražníků standardní záležitostí, která má sloužit ke zvýšení bezpečnosti v daném místě," poznamenal mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. „Další výstražník v těchto případech zajistí lepší rozhled a viditelnost pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro ty, kteří přijíždějí pod ostřejším úhlem," podotkl.
Celkové náklady na vybudování nových přejezdových zabezpečovacích zařízení a traťového zabezpečovacího zařízení jsou 62 milionů korun.
„Všech pět přejezdů dostalo v uplynulých měsících také nový asfaltový povrch," poznamenal další mluvčí SŽDC Marek Illiáš. „Stávající zabezpečovací zařízení typu Elexa jsme vyměnili za moderní, elektronické zabezpečovací zařízení typu AŽD J," podotkl mluvčí Illiáš.
Nová přejezdová zabezpečovací zařízení mají i nový typ akustické výstrahy. Tu v nově zbudovaných výstražnících zabezpečuje elektronický zvonek. V těch starých byl zvonek mechanický. Před instalací odborníci stará přejezdová zabezpečovací zařízení odmontovali a tak byly přejezdy nechráněné výstahou. Proto tu vlaky projížděly pomalu a houkaly.
Rekonstrukce kolejí na této železniční trati začala již na podzim v loňském roce a pokračovala až do letošního května. Během té doby se museli cestující, kteří do Německa jeli, vyrovnat s několika výlukami. Celkové náklady na rekonstrukci dosáhly 440 milionů korun a zatím se tam nevybuduje elektrifikace, koleje jsou však pro její zapojení připravené.
Tento koridor má Cheb v budoucnu opět propojit se západní Evropou, jak tomu bývalo před lety. Tehdy přes Cheb do Prahy zajížděl mezinárodní vlak až z německého Dortmundu, který se nachází nedaleko německo-francouzských hranic.