TISKOVÁ ZPRÁVA

Druhá etapa Růžové jízdy proti rakovině prsu zahájena!

Druhá etapa úspěšného projektu „Růžová jízda proti rakovině prsu“ startuje 17. září 2007 vKlatovech. Hlavní náplní projektu je osvěta veřejnosti v oblasti prevence rakoviny prsu a zajištění distribuce poukázek Ženy ženám s příspěvkem 200 korun na vyšetření prsou. Důležitou součástí je sběr informací pro výzkum o znalostech veřejnosti týkajících se rakoviny prsu. Růžovou jízdu připravila společnost Avon Cosmetics ve spolupráci sAliancí českých organizací a žen srakovinou prsu a za významné podpory společnosti .A.S.A. Symbolem této akce je nezaměnitelný růžový autobus, který od 17. září do 31. října navštíví 30 českých měst, vkaždém městě stráví jeho posádka jeden den.

Cílem Růžové jízdy proti rakovině prsu je přivézt veřejnosti informace o tomto onemocnění, jeho projevech a hlavně o možnostech prevence a způsobech léčby. Vautobusu mohou zájemci získat rovněž adresy nejbližších screeningových center a kontakty na pacientské organizace. Stěžejním cílem akce je přesvědčit nejen všechny ženy, ale i muže, že jedinou správnou a přitom snadnou cestou kvčasnému odhalení nebezpečí rakoviny prsu, jsou pravidelná preventivní mamografická či sonografická vyšetření.

O příjezdu růžového autobusu do každého města bude veřejnost informována prostřednictvím regionálních novin díky mediálnímu partnerství vydavatelství Vltava-Labe-Press. Informace o projektu bude rovněž vysílat Český rozhlas 1 - Radiožurnál, který je dalším partnerem Růžové jízdy proti rakovině prsu. Na celou dobu konání akce zapůjčila dopravní společnost ČSAD Semily zdarma speciálně upravený autobus Karosa od partnera projektu společnosti Iveco Czech Republic.

Posádku autobusu tvoří ženy z Aliance českých organizací a žen s rakovinou prsu, které mají osobní zkušenosti s touto zákeřnou nemocí, a mohou tak zájemcům správně pomoci či poradit. Na odborné dotazy odpoví lékař, který bude do autobusu pozván z nejbližšího screeningového centra. Posádku doplňují vyškolené členky Mládeže českého červeného kříže. Jejich úkolem je pomáhat návštěvníkům autobusu s vyplněním dotazníku týkajícího se informovanosti o rakovině prsu.

Dostatečný pitný režim posádky i návštěvníků autobusu zajistí na celé tour společnost Kofola Česká republika, která věnuje pramenitou vodu Rajec snázvem Bylinka meduňka – mateřídouška.

Důležitou součástí Růžové jízdy proti rakovině prsu je sběr dat o informovanosti lidí o rakovině prsu sdůrazem na prevenci nemoci. Okruhy dotazování připravil doc. MUDr. Jan Daneš, CSc. zAsociace mamodiagnostiků ČR a vlastní dotazník sestavil další partner projektu společnost Factum Invenio, která zajišťuje rovněž následné statistické vyhodnocení dotazníkového šetření. Zprvní etapy Růžové jízdy proti rakovině prsu jsou údaje již vyhodnoceny. Zajímavé bude rovněž srovnání zjištěných údajů zprvní a druhé části České republiky.

Partnery 2. etapy Růžové jízdy proti rakovině prsu jsou: Aliance českých organizací a žen srakovinou prsu, Český rozhlas 1 - Radiožurnál, vydavatel regionálních deníků Vltava-Labe-Press, ČSAD Semily, společnost A.S.A., Factum Invenio, Kofola Česká republika, Mládež českého červeného kříže a Irisbus Iveco.