První série maturitních zkoušek skončila. Letos se ovšem testy od Cermatu nesetkaly s moc vlídným přijetím. Studentům se nelíbil obsah otázek jednotlivých okruhů a některým přišla vysoká i úroveň testů. S nejednoznačností otázek souhlasí i někteří učitelé a na sociálních sítích vznikly také nové stránky a fóra, kde se to jen hemží stížnostmi. Popuzuje také míra různé obtížnosti testů mezi jednotlivými roky.

Obtížnost testů se nelíbila zejména studentům. Učitelům pak přišla v pořádku, i když některé otázky také napadají. „Řekl bych, že úroveň testů by měla být ještě vyšší, aby na trh práce dorazili jen ti opravdu nejlepší. Co se týče obsahu testů, tak čeština nebyla ani tak čeština jako spíše dějepis. Tento test bych si představoval jinak. Rozbory vět, gramatika a podobně," uvedl jeden z pedagogů ze střední školy na Sokolovsku. Nepřál si být jmenován. Nejednotná pravidla zkoušek od Cermatu stále ukazují, jak moc je celý projekt na počátku. „Určitě bych nastavil jednotná pravidla. Takhle to nejde. Jeden rok byl test z matematiky lehčí a další rok byl na úplně jiné úrovni. Celé je to ještě v plenkách a musí se to vychytat, aby se obtížnost neměnila každým rokem," dodal učitel.

Na sociálních sítích poté studenti napříč celou republikou udávají jako příklad otázku s Jidášem Iškariotským. Ta podle nich do testu z češtiny nepatří a někteří to v komentářích nepovažují ani za obsah všeobecného rozhledu. „Je fakt, že čeština nebyla ve finále ani tolik o češtině, ale zrovna doplnit do textu Jidášovo jméno nebylo nijak složité. Nevím, kdo s tím co měl za problém, ale Jidáš se rozhodně stal pomyslným symbolem letošních maturit," podotkl s úsměvem karlovarský student Michal.

V Karlovarském kraji letos maturovalo o něco více studentů než loni. „Ke zkušebnímu jarnímu termínu letošní maturitní zkoušky se přihlásilo v maturitních oborech na všech středních školách v kraji celkem 2011 studentů. Loni to bylo celkem 1975 studentů," doplnila krajská mluvčí Jana Pavlíková.