Nepříjemných pohledů některých pracovníků bezpečnostních agentur v obchodech si zajisté všiml nejeden zákazník. Situace leckdy nezůstane jen u pohledů.
„Ke mně jednou přišel pán, který nebyl oblečený jako běžně bývá ochranka,“ pověděla osmatřicetiletá Chebanka Marcela Nová. „Měl dokonce i nákupní košík. Najednou mi řekl, že je z bezpečnostní agentury a chce vidět obsah mé kabelky. Byla jsem z toho v šoku,“ zlobila se. „Vůbec mi nešlo o to, jak je oblečený. Chtěl se asi 'maskovat'. Ale přece se mi někdo nebude hrabat v tašce, když jsem nic neudělala.“

Mají vůbec pracovníci bezpečnostních agentur naosobní prohlídku zákazníka právo? „Pokud mají nějaké podezření, mohou zákazníka slušně vyzvat, aby obsah například kabelky nebo kapes ukázal,“ sdělila mluvčí chebských policistů Radka Růžičková. „Ale zákazník není povinný vyhovět.“
Lidé by ale měli mít na paměti, že do příjezdu policistů mohou pracovníci zákazníka zadržet. Pokud se podezření projeví jako neoprávněné, má poškozený právo na omluvu či finanční náhradu.