Železničáři tady už zbourali skoro celé nástupiště včetně zastřešení a vytrhali staré kolejnice. Opravu prvního nástupiště už dělníci dokončili. Celkové náklady za opravu všech tří nástupišť dosáhnou půl miliardy korun.

Lidé se dočkají vyšší hrany nástupiště, bezbariérového přístupu k vlaku anebo zbrusu nového osvětlení. Práce tu potrvají až do podzimu roku 2019. Výrazného omezení se cestující však bát nemusí. Během stavebních prací budou totiž vlaky zajíždět ke zbylým nástupištím.

„Oprava druhého nástupiště se na chebském vlakovém nádraží ponese v podobném duchu, jako tomu bylo u toho prvního. To znamená, že i na něm vznikne nové zastřešení spolu s novým povrchem, kdy asfalt nahradí zámková dlažba s bezpečnostními a vodicími lištami,“ informovala tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová.
Kromě zastřešení a dlažby samozřejmě dělníci vymění i svršek a spodek kolejiště i samotné kolejnice. Obnova čeká také na trakční vedení nad tratí.

„Během stavebních úprav spolupracujeme také s archeology, kteří asistují při výkopových pracích, ale zatím nic zajímavého neobjevili,“ konstatovala Radka Pistoriusová.

Největším přínosem pro cestující v tomto frekventovaném železničním uzlu bude zejména vybudování výtahů, prostřednictvím nichž se dostanou kamkoli bez bariér.

„Všechna nástupiště budou v celé délce vybavena vodicími liniemi pro nevidomé a bezpečnostními a signálními pásy. Rekonstrukcí projde také jejich zastřešení a stávající podchod,“ poznamenal generální ředitel (SŽDC) Jiří Svoboda.
Stavba přinese výrazné zlepšení spolehlivosti a bezpečnosti železniční dopravy a zvýšení kultury cestování. Informační systém, zajištění přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a vyšší spolehlivosti provozu budou mít za důsledek zatraktivnění osobní železniční dopravy a následné zvýšení počtu cestujících a tržeb. Nově vybudované výhybky dokonce získají elektronický ohřev a rychlost vlaků, které budou nádražím projíždět, se zvýší ze 60 na 80 km/h.

Nově se na nádraží objeví také eskalátory z podchodů až k nástupišti. Ty tu původně být neměly. Nakonec se však vedení města Chebu domluvilo se Správou železniční dopravní cesty, která eskalátory na nádraží doprojektuje. V tuto chvíli tak není možné říci, jak se instalace eskalátorů promítne do konečné ceny za opravu nádraží.