Se stavbou dopravního terminálu se začne v červenci letošního roku, tvrdil v dubnu Krajský úřad Karlovarského kraje. Lidé stavaře dosud vyhlížejí marně. Až nyní.

„Rada Karlovarského kraje schválila výsledek zadávacího řízení veřejné zakázky,” informovala v těchto dnech tisková mluvčí kraje Jana Pavlíková.

„Jako nejvýhodnější byla vyhodnocena firma Eurovia s nabídkovou cenou 54, 017 milionů korun bez daně z přidané hodnoty.” Radní už schválili také uzavření smlouvy o dílo. Do zadávacího řízení se přihlásilo pět zájemců. „Po otevření obálek jsme zjistili, že všechny nabídky splňují požadavky a vyhodnocení bylo provedeno podle výše nabídkové ceny,” uvedla Pavlíková.

„Je to tady,” řekl Richard Marek z Mariánských Lázní. „Začal jsem věřit, že by to mohlo konečně klapnout a v červenci, nejpozději v srpnu stavba dopravního terminálu začne. A nic. Teprve nyní se určila firma. Jsem zvědavý, jestli bude v příštím roce terminál hotový. Všude se psalo, že terminál bude dokončen v létě příštího roku. Nevěřím tomu.”

Hlavním investičním záměrem je rekonstrukce stávajících komunikací a přilehlých ploch v prostoru autobusového a železničního nádraží tak, aby vznikl ucelený dopravní terminál. Velký důraz bude kladen na vazbu autobusového nádraží a železniční stanice, s přestupem na linky městské hromadné dopravy. V rámci prací dojde k novému rozvržení autobusových zastávek, parkovacích stání, chodníků a ploch zeleně.

Změny se dočkají také stožáry trolejového vedení. Rovněž dojde ke kompletní rekonstrukci stávajícího vedení veřejného osvětlení včetně výměny rozvodů. Vytvoření nového terminálu spolu s navrženými úpravami zhodnotí a zkvalitní zanedbanou a neatraktivní zónu kolem celého nádraží. Podle odporníků dojde ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.

„Celkově by tento návrh měl zkvalitnit a zpříjemnit cestování všem,” dodala Pavlíková s tím, že předpokládané náklady činí pětasedmdesát milionů korun, z toho pětaosmdesát procent by mělo být financováno prostřednictvím Regionálního operačního programu Severozápad.