Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamace služeb přes telefon? Ne! Raději jen písemně

Karlovarský kraj - Podle zákona o elektronických komunikacích mají lidé na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Po této době na ni zákazníci ztrácí nárok.

16.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV HD

Vyšší účet za volání nebo doplatek za teplo či vodu. To jsou příklady služeb, jejichž vyúčtování lidé často reklamují. Jak ale odborníci upozorňují, řešit takovou záležitost přes telefon se nemusí vyplácet.

Zkušenost s tím má například devětadvacetiletá Kateřina z Chebu. „Můj operátor mi začal účtovat služby, které jsem nevyužila. Když jsem zavolala na infolinku, byla jsem ubezpečena, že jde o omyl a vše bude v pořádku." K její smůle ale další vyúčtování neprostudovala, a tak promeškala lhůtu, ve které lze ze zákona vyúčtování reklamovat. Že tak učinila? Prokázat, že už službu přes telefon reklamovala, bylo prý nemožné. A není jediná se stejnou zkušeností.

„Na naši poradenskou linku se často obracejí spotřebitelé s tím, že operátor nevyřídil telefonickou reklamaci nesprávného vyúčtování či služeb. Nebo že jim byly sděleny špatné či neúplné informace. Nemáte-li záznam hovoru, budete se později jen těžko domáhat svých práv," vysvětloval Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Podle zákona o elektronických komunikacích mají lidé na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Po této době na ni zákazníci ztrácí nárok.

„Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby uplatňovali reklamaci písemně. Mohou tak později obsah reklamace a datum jejího uplatnění prokázat," podotýkal Lukáš Zelený.

Nevyhoví-li operátor reklamaci, lze podat námitku u Českého telekomunikačního úřadu. Tu je možné podat do jednoho měsíce od rozhodnutí operátora a za správní řízení zaplatíte poplatek 100 korun. Vždy je ale dobré pečlivě zvážit, zda jsou důkazy o operátorově chybě průkazné. Český telekomunikační úřad totiž přizná úspěšnému účastníku řízení náhradu nákladů, kterými jsou zejména náklady na právní zastoupení, hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku. 

Autor: Václava Simeonová

16.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na nové kotle je k mání ještě 22 milionů korun

Do volební místnosti v Karlových Varech - Bohaticích se hrnuli voliči od otevření místnosti.

Jak prosté. Kdo volit chce, může

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Do boje o hlasy voličů jde v kraji 21 politických stran, hnutí a koalic

Karlovarský kraj – Možná se někomu může zdát, že volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky nejsou pro běžný život v našem regionu až tak důležité. Opak je ovšem pravdou.

Žandovští hasiči bojují v anketě Dobrovolní hasiči roku

Dolní Žandov - Jako jediní zástupci Chebska bojují dobrovolní hasiči z Dolního Žandova o titul Dobrovolní hasiči roku 2017.

Traktorista srazil sloup na poli, měl skoro dvě promile alkoholu

Chebsko - Při práci na poli narazil traktorista do sloupu vysokého napětí, ten se skácel k zemi a poškodil další dva sloupy. Bez elektřiny zůstalo 900 odběrných míst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení