Chlapec má kopačky, ale nemůže hrát fotbal. Zhruba tak by se dal ve stručnosti shrnout problém, který trápí manžele Hudečkovy z Hluboké na Chebsku.

„Koupili jsme synovi k loňským Vánocům kopačky. Přes zimu se fotbal nehraje, tak je vytáhl až v květnu letošního roku,“ uvedli. „Jenomže jedna bota praskla (odchlípla se podrážka pod patou – pozn. redakce), tak jsme ji odnesli k reklamaci.“ Reklamační technik prodejny Intersport v Chebu Zdeňka Zikmundová, kde Hudečkovi boty koupili, sice do reklamačního protokolu zaznamenala, že se jedná o poškození způsobené užíváním, nicméně kopačky do opravy přijala.

Další poškození ale na sebe nenechalo dlouho čekat.
Na levé botě praskla podrážka v horní části. S touto závadou už Hudečkovi nepochodili. „Ta obuv nás stála dva a půl tisíce korun a my očekáváme, že když je značková, tak něco vydrží,“ shodli se manželé.

„Sportovní boty jsou hodně namáhané a nejsou stavěné na to, aby vydržely ty dva roky, po které jsou v záruce,“ uvedla Zdeňka Zikmundová, která posuzovala oprávněnost druhé reklamace manželů Hudečkových. „Je to tak, že ty boty odejdou po dvou, po třech měsících. To víme i ze zkušenosti a zrovna těchto bot jsme prodali docela hodně. Kdo tomu rozumí ví, že skončí sezóna a ty boty jsou na vyhození,“ popsala své zkušenosti s tím, že v tomto případě se jedná o ojedinělou reklamaci. „Nehledě na to, že výrobní vady se projeví okamžitě, to se dostaví zákazníci třeba po dvou týdnech, ale pokud někdo přijde po třičtvrtě roce, nelze to jednoznačně brát jako výrobní vadu, “ pokračovala.

Přesto, že reklamace nebyla v prodejně uznána, má zákazník ještě další možnost, jak zjistit, zda se jedná o vadu materiálu nebo o opotřebení. „V tomto případě je na kupujícím, aby prodejci dokázal, že se vada vyskytla skutečně na základě nekvalitního výrobku,“ sdělil Jan Mišurec ze Sdružení na obranu spotřebitelů. „Proto bychom doporučovali se obrátit na soudního znalce a požádat jej o znalecký posudek nebo je možné využít také služeb Institutu pro testování a certifikaci a na základě výsledku znaleckého posudku se domáhat svých práv opět u prodejce a nebo soudní cestou,“ poradil Hudečkům. V případě oprávněné reklamace může uplatňovat zákazník nárok na úhradu posudku i soudních výloh po prodejci.

 

Komentář k tomuto článku najdete zde: