Poté, co před téměř třemi lety přestal městské objekty spravovat správce, ubylo výrazně také reklamací.

Příjmy z pronájmu nemovitostí loni činily 54 milionů korun. „Vedle rozpočtového určení daní je pro nás výnos z pronájmu nemovitostí jeden z největších příjmů," uvedl chebský místostarosta Tomáš Linda. Po odečtení všech položek z toho městu zbyde 'čistého' přes 20 milionů korun.

Snížil se také počet reklamací ročního vyúčtování služeb. Těch oprávněných na radnici dorazilo pouze 12, a to z přibližně 1500 smluvních vztahů. Přitom právě vyúčtování byla dříve velmi kritizována a také kvůli tomu město vypovědělo bývalému správci smlouvu. Město si správu svých bytů a nebytových prostor zajišťuje od 1. ledna 2011.

„Od města to bylo dost odvážné rozhodnutí," podotkl chebský starosta Pavel Vanoušek. „Správa bytů a nebytových prostor se dotýká velkého množství občanů. Kdybychom selhali, občané by nám to jen tak neodpustili," konstatoval. „V posledních deseti letech se do objektů města hodně investovalo. Jsme si ale vědomi, že na bytovém fondu je obrovský dluh a je to běh na dlouhou trať," dodal. Pokud by se město rozhodlo, že dostane všechny objekty na úroveň, kterou si představuje, potřebovalo by na to přibližně sto milionů korun.

Odbor správy majetku pak na chebské radnici vznikl reorganizací v minulém roce a sídlí ve spodní části chebského náměstí Krále Jiřího z Poděbrad. Pracovníci odboru mají na starost nejen správu bytů, nebytových prostor, sportovišť a památek, ale také třeba městský mobiliář a další agendu.