Takový problém řeší třeba v Chebu. „Proč má být na chebském gymnáziu otevřená jen jedna třída čtyřletého gymnázia, když hejtman Karlovarského kraje tuto možnost doporučil jen při nedostatku studentů?“ ptala se babička jednoho z potencionálních studentů, Marie Havlíčková z Chebu. Podle jejích slov se přihlásily tři třídy žáků, kteří mají vynikající průměr a hodnocení ze základní školy. „Škola má dobré jméno, vynikající výsledky, na vysokých školách její absolventi nemívají problémy,“ vyjmenovala několik důvodů, proč by stálo za to otevřít více tříd.

Podle ředitele chebského gymnázia Jaroslava Kočvary není ale problém tak jednoznačný. Škola totiž netuší, zda o ni má student opravdu zájem, nebo zda si na ni dával přihlášku pouze 'pro jistotu'. „Hlásí se k nám i studenti ze Sokolova či Mariánských Lázní,“ vyjmenoval pro příklad ředitel. Je ale pravděpodobné, že když je přijme 'jejich' škola, do Chebu nepůjdou. „Netušíme, čemu dají přednost,“ vysvětloval ředitel důvod, proč v prvním kole otevřeli jen jednu třídu. Podle Jaroslava Kočvary je ale pravděpodobné, že škola vyhlásí i druhé kolo. Ne však stoprocentní. „Netroufnu si odhadnout, na kolik procent jej vyhlásíme,“ odpověděl na dotaz Deníku. Jednou z možností, jak pak popřípadě vyhovět několika studentům, by byl přestup do osmiletého cyklu, kde několik volných míst je. „Pracujeme se spoustou neznámých,“ vysvětlil k problému ředitel a potvrdil, že je tento systém nešťastný. Problém přijímacích zkoušek ale je, že i výborný student může mít špatný den, a tím zkaženou celou kariéru. „Ideálním stavem by byla kombinace těchto dvou způsobů,“ dodal.