„Nyní už se Chebské snažím vyhýbat,“ řekla Jana z Chebu, která do Mariánských Lázní jezdí zhruba dvakrát týdně. „Hlavně při výjezdu z města nyní volím cestu přes Hamrníky a Drmoul. Problém byl v době, kdy byl tento úsek uzavřen.“ Několikrát se ale podle svých slov setkala s neukázněností řidičů. „Na Chebské je otevřená propojka mezi supermarkety, takže by se to dalo docela rychle projet.“ Problém však nastává ve chvíli, kdy je kolona tak dlouhá, že i řidiči chtějící tuto propojku využít musí v koloně stát a čekat. „V tu chvíli se najdou tací, a je jich opravdu dost, kteří začnou předjíždět ty poslušně čekající, vjíždět do protisměru a snaží se vecpat mezi auta ve frontě. Ti poctiví tam pak stojí třeba i deset minut.“ Navíc ti netrpěliví ohrožují i protijedoucí řidiče. „Byla jsem svědkem toho, že jim bylo jedno, že už z druhé strany pustil semafor automobily,“ uvedla.

Problém je i na samotné Chebské křižovatce, kterou mnohdy řidiči zablokují.

„Každý den jsme svědky kritiky řidičů i provozovatelů obchodních zařízení,“ vyjádřil se k situaci na Chebské třídě místostarosta Zdeněk Král. „Je třeba říci, že město je rádo a děkuje Karlovarskému kraji, kterému komunikace patří, že tuto investici spustil.“

Město i kraj si uvědomuje, že situace není jednoduchá. „Je třeba dodržovat dopravní značení a semafory. Nestát na žlutých obdélnících, nenajíždět do křižovatky na zelenou, když naproti stojí fronta aut v zatáčce a obrnit se trpělivostí,“ sdělil místostarosta.

Chebská třída se naposledy rekonstruovala před více než deseti lety a silnice není v dobrém stavu. „Protože jsme ještě v průběhu zimy museli opravovat nebezpečné výtluky, využili jsme toho a za pomoci kamery jsme prozkoumali části pod povrchem vozovky,“ řekl náměstek hejtmana Karlovarského kreje Martin Hurajčík.

Stav spodních vrstev je podle jeho slov hrozný a vznikají zde velké kaverny. Kromě stavu vozovky je problém i ve středových ostrůvcích, kdy při dopravní špičce je kvůli jejich vysokým obrubníkům velmi obtížný průjezd záchranářů a hasičů. Součástí rekonstrukce bude tedy i snížení obrubníků tak, aby bylo možné je v případě potřeby přejet bez poškození vozidla. U přechodů zůstanou kvůli bezpečnosti chodců zvýšené, což je požadavek policie.