Knihovnice jim rozdaly papírky s ukázkami a školáci si zahráli literární pexeso.

„Děti dostaly na papírech ukázky z různých knížek. Nejprve si je přečetly a pak mezi kamarády hledaly ukázku ze stejné knížky. Kromě četby ukázek se jinak vůbec nesmělo mluvit,“ popsala Miloslava Machová, místní knihovnice.
„Děti si tak navzájem hlasitě četly, ale musely si také navzájem naslouchat. Když se dvojice s ukázkou ze stejné knihy našla, musela tuto knihu ještě najít na regálech v knihovně,“ vysvětlila.

„Udělali jsme si také čas na testík, nedávno děti ve škole dočetly knihu Děti z Bullerbynu. Vyzkoušeli jsme, jak byly děti při čtení pozorné. Následovalo volné čtení, kdy si děti již samy vybíraly knížky právě podle toho, co jsme si řekli o zařazení knih a značkách na knihách a na regálech v knihovně.

Dětem se v knihovně líbilo a se zaujetím pracovaly bez přestávky celé dvě hodiny, zaslouží pochvalu,“ uzavřela.
„Já už jsem taky navštívila knihovnu. Docela mě knížky začaly bavit,“ řekla desetiletá Markéta z Aše. Čtení rozvíjí slovní zásobu dětí, shodují se odborníci i rodiče.