Historickou parní lokomotivou Šlechtičnou a historickými vozy se mohli lidé svézt přes Cheb až do Mariánských Lázní. Tam pak dostali cestující šanci prohlédnout si opravený Císařský salónek. Kvůli přibývajícím případům nákazy koronavirem museli organizátoři zrušit všechny doprovodné akce.

„Kvůli vládním nařízením jsme museli omezit chystané doprovodné akce. Ale jsem rád, že i přesto se nám povedlo do vlaku nalákat mnoho lidí. Všichni si tak mohli připomenout 150. výročí zahájení provozu na trati Cheb – Karlovy Vary, což bylo hlavním cílem akce,“ sdělil náměstek hejtmana Karlovarského kraje Martin Hurajčík.

„Musím pochválit všechny cestující, kteří s námi jeli vlakem, že měli nasazené roušky a dodrželi všechna vládní nařízení,“ poznamenal náměstek.

Parní lokomotiva Šlechtična přilákala na chebské nádraží několik desítek lidí. Kvůli vládním nařízením si ale lokomotivu mohli zblízka lidé prohlédnout jen několik minut, následně odjela do depa. Organizátoři se tímto způsobem snažili, aby se na peronu zbytečně dlouho nezdržovaly velké shluky lidí.

Atletický areál na levém břehu řeky Ohře v Chebu je známý konáním akce Velká cena města Chebu. Sportoviště se dočká vylepšení za miliony.
Hřiště u řeky zrenovují za 17 milionů

„Lokomotiva byla úžasná. Viděl jsem ji tu poprvé a hrozně se mi líbila,“ řekl osmiletý Jiřík Čermák z Chebu. „Hned jak jsem ji uviděl, natočil jsem si ji i na mobil, abych ji pak mohl ukázat kamarádům. Dokonce jsem se byl podívat i do prostoru pro strojvůdce,“ pochlubil se.

Návštěvníci akce si užili celkem čtyři jízdy historickým vlakem. O zábavu ve stanicích i ve vlaku se postarala kapela Švejk band s písničkami z počátku 20. století.

„Na nádraží v Karlových Varech si mohli návštěvníci prohlédnout výstavu fotografií Jindřicha Nového ke 150. výročí zahájení provozu. Ve stanicích Karlovy Vary a Cheb jsme představili půjčovny kol ČD Bike. Po příjezdu zvláštního vlaku do Mariánských Lázní byl všem představen nově zrenovovaný Císařský salónek a výstava fotografií z kalendáře Českých drah pro rok 2020,“ informovala mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

Provoz mezi Karlovými Vary a Chebem byl na horním nádraží zahájen dne 19. září 1870.

„Jsem velice rád, že si toto významné datum dnes můžeme i přes opatření proti šíření nemoci covid-19 připomenout nostalgickou jízdou vlaku vedeného právě parní lokomotivou Šlechtična, která na této trati jezdila v polovině minulého století,“ dodal Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Karlovy Vary.

Většina trasy vede po cestách.
Za mezními kameny a menhiry pod Javorníkem