VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebojte se reklamace

CHEBSKO - Prodávající je povinen reklamaci přijmout

7.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrace - logo.Foto: SOS

S přicházejícím obdobím chřipek a nachlazení se mohou i obyvatelé Chebska setkat s podobnou situací jako čtenářka, která se obrátila na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s neúspěšnou reklamací masti na opary.

Tuba totiž byla prázdná. Lékárnice se ale zákaznici vysmála s tím, že ji zákony nezajímají.
„Prodávající je povinen reklamaci přijmout a vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákaznice své právo uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje (má právo na výměnu za nový bezvadný kus, pokud to nebude možné může požadovat vrácení peněz),“ odpověděl Jan Mišurec ze SOS.

„Není možné, aby se prodávající této odpovědnosti zprostil s odkazem, že se má zákazník obrátit na výrobce. Co se týče účtenek, prodávající je povinen na žádost spotřebitele vydat písemný doklad o zakoupení výrobku s uvedením data prodeje, určením výrobku, ceně a s identifikačními údaji prodávajícího,“ doplnil.

 

Sdružení na obranu spotřebitelů radí

S přicházejícím zimním obdobím zaznamenáváme vyšší výskyt nachlazení a tedy i oparů. Možná právě proto se vám bude hodit následující rada, o kterou nás požádala jedna spotřebitelka.

DOTAZ:
Chtěla bych se zeptat na řešení tohoto problému.

Reklamovala jsem mast na opary v lékárně zdůvodu, že tuba byla prázdná a neobsahovala daný krém. Paní magistra mi sdělila, že si mám zavolat výrobci, což jsem odmítla, jelikož jsem daný výrobek zakoupila u ní! Výrobek stojí kolem devadesáti korun, což není zanedbatelná položka a pro mě jako samoživitelku zvlášť! Když jsem paní magistře sdělila podmínky reklamace, jen se mi vysmála a sdělila, že jí zákony nezajímají! Můžete mi prosím poradit, jak mám nadále postupovat a jaké kroky můžu podniknout vůči paní magistře? Podotýkám, že v lékárně nevisí reklamační řád a nevydávají se účtenky! Předem mockrát děkuji!

S pozdravem S.Č.


ODPOVĚĎ:
Učinila jste naprosto správně, že jste se se svou reklamací obrátila na prodávajícího. Prodávající je povinen Vaši reklamaci přijmout a vydat Vám písemné potvrzení o tom, kdy jste své právo uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete (máte právo na výměnu za nový bezvadný kus, pokud to nebude možné můžete požadovat vrácení peněz). Tento doklad musí dále obsahovat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. (§19 Zákona o ochraně spotřebitele) Není možné, aby se prodávající této odpovědnosti zprostil s odkazem, že se máte obrátit na výrobce. Reklamační řád v prodejně viset nemusí, ale prodávající má povinnost spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, což evidentně nedodržuje. Co se týče účtenek, prodávající je povinen na žádost spotřebitele vydat písemný doklad o zakoupení výrobku s uvedením data prodeje, určením výrobku, ceně a s identifikačními údaji prodávajícího. (§16 Zákona o ochraně spotřebitele). Doporučujeme Vám zvážit podání stížnosti na Českou obchodní inspekci, která může prodávajícímu pro porušování výše uvedených povinností udělit nemalou pokutu.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS

7.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Auta poškozená stromy v Karlových Varech a ve Františkových Lázních.
13

FOTO: Sněžení opět komplikuje dopravu, popadané stromy poškodily auta

Ilustrační fotografie.

Policisty zaměstnali zloději, kteří se vloupali do obchodů i bytů

První sníh, kalamita a s obnaženou hrudí na Sněžku: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 16. ledna 2018.

FOTO: Narození v Karlovarském kraji 13. 1.

Karlovarsko - Deník představuje nově narozené občánky. 

Nezaměstnanost v kraji se drží pod celostátním průměrem

Karlovarský kraj - Přes nástup zimy a ukončení sezónních prací je v Karlovarském kraji stále relativně dost volných míst a podíl nezaměstnaných dosahoval 3,5 procenta.

Hrozí nedostatek plavčíků?

Sokolov – Být fyzicky zdatný a umět si poradit v situaci, kdy jde druhým o život.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>