Na stavbě cyklostezky v Aši se pilně pracuje. Až do konce října však bude znamenat pro řidiče, kteří míří do Aše, komplikace. Pohyb stavebních strojů a nákladních vozů podél komunikace vyžaduje omezení rychlosti a větší pozornost při jízdě úsekem přes Mokřiny.

„Stavba byla zahájena 1. března 2011 s tím, že termín ukončení je 31. října tohoto roku,“ upřesnil mluvčí ašské radnice Milan Vrbata.
Manažerka Sdružení Ašsko Petra Bulantová už před zahájením stavby řekla: „Stavba je plánovaná do konce října, ale na zimní období už ji pro cyklisty otevírat nebudeme. Očekáváme tedy, že ji zprovozníme na přelomu jara příštího roku a dost možná se nám podaří sjednotit termín otevření s německou stranou, která plánuje stavbu dokončit nejpozději v pololetí příštího roku,“ uvedla.

Celkem se jedná o 43 kilometrů komunikace, ašský úsek měří asi čtyři kilometry, menší část na české i německé straně bude v režimu cyklotrasy. V Německu stezka povede převážně po svršku bývalé železniční trati.
Ašský úsek vede od státní hranice přes les u Nového Žďáru ke kruhovému objezdu u obchvatu města, poté podél silnice II. třídy č. 217 do Mokřin, s ukončením na křižovatce ulic Chebská, Příční a U Nádraží.

Sdružení Ašsko, které se o tuto cyklostezku zasloužilo, je dobrovolný svazek měst a obcí ašského výběžku. Jeho sídlem je Aš a hlavním cílem je společnou prací zásadním způsobem zviditelňovat dotčené oblasti a vytvářet podmínky pro ekonomický rozvoj.
Sdružuje všech pět obcí bývalého ašského okresu, tedy Aš, Hranice, Krásnou, Hazlov a Podhradí.
Sdružení vzniklo v roce 1999. Jeho účelem je hledání a prosazování společných zájmů svých členů.