Rekonstrukce poslední části třetího tranzitního koridoru za více než 440 milionů korun začne o půl roku později. Původně se počítalo s tím, že by tato stavba v úseku Cheb státní hranice měla začít již letos na jaře. Za posun termínu může delší projektová příprava přestavby kolejí. Veřejnou zakázku na optimalizaci trati vypsala Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) až nyní.

„Odhadovaná hodnota zakázky činí 445,47 milionu korun," sdělil tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Předpoklad zahájení stavebních prací je září letošního roku, konec plánujeme v prvním kvartálu roku 2015," upřesnil mluvčí.

Příhraniční úsek koridorové trati, která má spojit Českou republiku se západní Evropou a která je součástí evropské železniční sítě konvenčních tratí, se připravuje již několik let.

„Realizace stavby si vyžádá uzavření provozu na trati v délce přibližně sto dnů, kdy bude snesen železniční svršek a bude zavedena náhradní autobusová doprava z Chebu do německého Schirndingu," informoval další mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Elektrizace tohoto úseku trati však nebude součástí této stavby.

„Ale je zajištěna její stavební připravenost a její případná realizace je závislá na přístupu německé strany," uvedl mluvčí Ptačinský. Německý dopravce Deutsche Bahn již připustil, že se chystá také zrekonstruovat několik kilometrů kolejí u českých hranic a s elektrifikací tak v budoucnu počítá.

Tyto koleje by se pak měly napojit k české železnici. Následně by bylo možné se jedním vlakem dostat z německého Norimberku do Prahy anebo až na Moravu.