Seznámit občany s detailním popisem stavby jihovýchodního obchvatu Chebu. To byl hlavní záměr jednání s obyvateli města a zhotoviteli stavby v zasedací místnosti chebské radnice. Tam stavební firmy garantovaly, že omezí hlučnost stavebních prací na možné minimum.

„Pracovní doba dělníků na stavbě bude od ranních hodin do maximálně 22. hodiny, a to včetně neděl," uvedl zástupce jedné z firem Martin Šrajer. „Pracovní dobu budeme postupně upravovat podle klimatických podmínek. Výjimečně bychom mohli přesáhnout i 22. hodinu, ale to bude pouze při nějakých komplikacích, popřípadě když bude dlouho pršet," upřesnil Šrajer.

Nová silnice má už v srpnu příštího roku odvést především těžkou nákladní dopravu z centra města. Obyvatelé Hájů a Podhradu se již od počátků přípravy stavby netajili obavami, že v lokalitě výrazně vzroste dopravní zatížení a negativní dopad, zejména v době výstavby, bude i na životní prostředí.

„Cílem tohoto jednání bylo především dát občanům v části města dotčené výstavbou možnost uplatnit připomínky," uvedla tisková mluvčí chebské radnice Simona Liptáková. Místní se dost zajímali o prašnost a hlučnost. Dále se obyvatelé Chebu dozvěděli i to, že v průběhu stavebního ruchu se načas zastaví i vlaková doprava. „Nebudou to rozsáhlé výluky, řádově se bude jednat o dvou- až třídenní výluku, kdy nad tratí Cheb Plzeň budeme stavět mostní konstrukci," informoval Martin Šrajer.

Celkem se na stavbě bude muset přesunout několik stovek tun horniny. Ta by však měla na stavbě zůstat a stavební firma ji chce později použít. Několik tun materiálu se bude muset následně i ke staveništi přivézt. „Ten budou dovážet nákladní auta jednou cestou přes Svatý Kříž u Chebu a druhou cestou pak přes Podhrad," dodal technický náměstek Karlovarského kraje Petr Šťovíček.