Telefonní linka, jediné spojení Jana Vlčka z Františkových Lázní se světem, trpí častými poruchami. A poskytovatel služeb, společnost Telefonica O2, je při jejich opravách velmi pomalá.
„Vykašlali se na mne a nechali mne několikrát bez spojení,“ neskrýval své rozhořčení nad jednáním společnosti Jan Vlček. Poprvé byl bez spojení hned pět dnů a druhá porucha byla ještě delší.
„Trvalo to deset dnů. A opravy ADSL linky jsem se dočkal až poté, co jsme požádal o formuláře na vypovězení smlouvy,“ zdůraznil zákazník. Navíc mu technik společnosti potvrdil, že závada je na zařízení společnosti.

Požádali jsme proto firmu o vyjádření k této záležitosti.
„Osobně bych si dovolila usoudit na základě podobných zkušeností, ze chyba může být na straně modemu, zákazník zřejmě používá svůj starý USB model od Sagemu, který u nás koupil před dvěma roky,“ uvedla Jana Voňavková z tiskového oddělení společnosti. „Pokud by skutečně závada byla v tomto modemu, můžeme mu jej bezplatně vyměnit,“ dodala. Navíc má podle ní pan Vlček právo na vrácení poměrné části z měsíčního paušálu za každou poruchu delší čtyř dnů.
„Dobropis za první poruchu už jsem dostal, ale o možnosti bezplatné výměny mi nikdo nic neřekl. Určitě bych ji využil,“ reagoval na informace mluvčí Jan Vlček.
Problémy s telefonem už zažil několikrát. V roce 2001 měl například špatné zkušenosti s přeložkou ISDN linky. Také ohlašování poruch je složité a zbytečně dlouho trvá. ⋌