„Čtyřiapadesátiletému strojvedoucímu z Plzeňska hrozí až osmiletý pobyt za mřížemi,“ informoval policejní mluvčí Jakub Kopřiva.Souprava dvou tažných elektrických lokomotiv a sedmnácti vagonů vykolejila 28. července. Podle svědků nehody jel strojvedoucí příliš rychle.

„Jel vlak a pak jsem viděl, jak se strhává trakční vedení a padají vagony,“ uvedl tehdy školák Jirka, který poblíž místa nehody trávil prázdniny u prarodičů. Závěry vyšetřování hovoří jasně. Strojvedoucí trojnásobně překročil povolenou rychlost. „Vjel do pravotočivé zatáčky, ve které je nařízena maximální průjezdní rychlost na třicet kilometrů v hodině, rychlostí devadesát kilometrů v hodině,“ uvedl Kopřiva.

Práce na vyproštění trvaly několik dní. Hasiči museli postupně stahovat vykolejené vagony z náspu, další pak s použitím jeřábu stavěli zpět na nepoškozené koleje. Na místo dorazil i speciální vyprošťovací tank. Kromě toho došlo k poškození železničního svršku, spodku a trakčního vedení. Celková škoda se vyšplhala na téměř 20,5 milionů korun.

Pervitin. Ilustrační foto.
„Perník“ a trávu prodávali víc než rok