„Pro přípravu jsem použil i odbornou literaturu a pročítal jsem také nejrůznější články na internetu," sdělil student Lukáš Pulec.

Celá soutěž se skládala z několika částí. Jednou z nich byla například práce v terénu. V další části pracovali studenti s atlasem.

„Při terénní části jsem s ostatními soutěžícími spolupracoval ve skupinách. Bylo tam několik stanovišť a na každém byl zadaný nějaký úkol, který jsem potom řešil ve skupině, ale výsledky si musel každý zapsat sám," vysvětlil Lukáš Pulec.

Jedním z úkolů například bylo vyhodnocování vhodného místa pro výstavbu hotelu anebo měření průtoku potoka, případně nadmořské výšky vrchu.

„Při soutěžení jsme používali například přístroje pro měření průtoku potoka a jeho hloubky anebo přístroj pro měření nadmořské výšky vrchu," podotkl student.

Olympiáda byla dvoudenní. První den byl určený terénní části a druhý den atlasové a bezatlasové části.