Už před časem totiž Kulturní a informační středisko Mariánské Lázně podepsalo dohodu s Vysokou uměleckou školou. Její studenti měli navrhnout řešení úpravy interiéru i exteriéru mariánskolázeňského infocentra. Nyní představili své návrhy.
„Komise posoudila osm projektů a každý z nich byl úplně jiný,“ informovala Elena Sorokina, manažerka kulturního a informačního centra. Někteří studenti našli inspiraci v historii města, jiní se zaměřili na symbol Mariánských Lázní, porcelánový pohárek s typickým pítkem. „Další se pak nechali inspirovat vodou, která protéká potrubím, a zrodil se tak velmi moderní projekt se světelnými trubicemi,“ uvedla.
Třetím nejlepším projektem se může chlubit Paulina Růžičová, která kladla důraz na přírodu a ekologii. Druhé místo obsadila Hana Kreitlová.
Nejlepším projektem byl návrh Soni Krajčiové, která v Mariánských Lázních pobývala na dovolené. Její projekt představuje obrazy ve vitríně, na nichž jsou symbolicky vyobrazeny pamětihodnosti Mariánských Lázní a zvýrazněny zvláštní barvou, která v noci září. Na každém obraze je speciální kód, díky kterému si mohou turisté pomocí mobilní aplikace poslechnout informace o daném místě. „Tento projekt šokuje, ale zároveň je i atraktivní, což znamená, že může přilákat pozornost turistů,“ řekla členka komise Ivana Motlová.
Ředitelka Kulturního a informačního centra Mariánské Lázně a předsedkyně komise Barbora Tintěrová uvedla, že doufá, že realizace projektu obnovených vitrín informačního centra se infocentrum dočká v rámci celkové rekonstrukce domu Chopin.