„V současné době má jednotka třiadvacet členů a jsem rád, že jsme hodně omladili,“ uvedl velitel jednotky Karel Kyller. „Náš autopark se skládá ze dvou cisteren, a to MAN CAS 20 a velkoobjemové Tatry 815 CAS 32, dopravního automobilu Ford Transit a velitelského vozu Škoda Fabia,“ řekl.

Tepelská jednotka je předurčena k zásahům u dopravních nehod. „Vidíme, že u každé druhé nehody hraje svou roli alkohol,“ posteskl si Karel Kyller. Jsou ale i kuriózní zásahy. „Pamatuji si na událost, kdy jsme jeli k požáru. Nehořelo, udili klobásy. Ve chvíli, kdy jsme dorazili, nám muž s klobásami namotanými na tyči říká: Ještě to není,“ usmál se při vzpomínce. „Vždycky si říkáme, že už jsme při výjezdech zažili téměř všechno, a pak zjistíme, že to tak není. Předloni jsme například vyjížděli ke kočkám, kočka na stromě, kočka na půdě, zaseknutá kočka v okně. Loni jsme měli na svém kontě i výjezd, kdy jsme zachraňovali uvízlého rorýse. Takže pořád jsou zásahy, které nás překvapí,“ sdělil Karel Kyller.

Jednotka na své vybavení čerpá z krajských i státních dotací. „Rádi bychom v letošním roce požádali o dotace na nové vyprošťovací vybavení,“ přiblížil plány velitel.

Sbor a jednotka jsou spolu úzce provázané. „Jinak by to ani fungovat nemohlo,“ řekl starosta Sboru dobrovolných hasičů Teplá Zdeněk Purkyt. „Kluci z jednotky jsou členy sboru. Nerozlišujeme jednotku a sbor. Jsme prostě jedni a podle toho se chováme. Jednotka pomáhá sboru, sbor jednotce.“ Nadstandardní vztahy má sbor i s městem Teplá i se sponzory. „Moc nám pomáhá například Probitas, spol. s r. o., zemědělská činnost, sponzorský dar jsme dostali také od Kraje živých vod,“ uvedl starosta sboru.

Tepelští hasiči se mohou pochlubit také historickou technikou. „Podařilo se nám zrekonstruovat historickou zápřahovou stříkačku z roku 1911, která je plně funkční,“ řekl Zdeněk Purkyt.

„Oprava vyšla na více jak sedmdesát tisíc korun. Pracovali jsme na ní celou zimu,“ zavzpomínal s tím, že s opravami pomohli i dorostenci sboru. „Každopádně největší práci na rekonstrukci odvedl modelář a několikanásobný mistr republiky a vicemistr Evropy v plastikovém modelářství Michal Hort. Celou stříkačku nalakoval a dobově ozdobil.“

Stříkačka ale není jediným historickým skvostem, který Tepelští ve své sbírce mají. Dalším je historické vozidlo Praga RN. I tento vůz je po celkové rekonstrukci.

„Zajímavostí je, že vozidlo opravovali jedni z našich nejstarších členů Václav Hůlka a Karel Hausdorf, ten dokonce zakládal sbor po 2. světové válce,“ dodal Karel Kyller.