Kde se v kraji nejlépe podniká? To byla otázka, kterou se zabýval srovnávací výzkum Město pro byznys. Odpověď byla stejná jako v loňském roce - nejlépe se podniká v Mariánských Lázních.

„Mariánské Lázně byly nejlepším městem pro podnikání Karlovarského kraje i loni. První místo v letošním ročníku obsadily zejména díky nejlepším dílčím výsledkům v oblasti kvality lokality a podmínek pracovního trhu. V posledně jmenované oblasti se zohledňuje například míra nezaměstnanosti, výše průměrného platu či konkurence na pracovním trhu,” uvedl analytik Michal Kaderka, který měl výzkum na starosti. „Výrazně horších výsledků oproti loňsku však Mariánské Lázně dosáhly v průzkumu mezi podnikateli. V něm se podnikatelé se sídlem v hodnoceném městě vyjadřují k místnímu podnikatelskému prostředí, kvalitě lokality a veřejné správy, podmínkám pracovního trhu a cenovým podmínkám,” dodal analytik.

Druhou příčku v letošním ročníku obsadil loni třetí Ostrov. Bodoval zejména v oblasti hodnotící místní cenové podmínky a průzkumu mezi podnikateli. V obou oblastech dokonce dosáhl nejlepších výsledků ze všech sedmi hodnocených měst. Třetí příčku v Karlovarském kraji obsadil Cheb. Město, které v loňském ročníku skončilo čtvrté, letos uspělo hlavně v oblasti zohledňující podnikatelské prostředí. V ní se sleduje podíl podnikatelů, podíl malých a středních firem, oborová struktura apod.
Karlovy Vary tedy na prvních třech příčkách chyběly, ale získaly speciální cenu, kterou vyhlásil partner výzkumu, společnost Eurovia CS.

Vyhlášení celorepublikového žebříčku 227 obcí výzkumu Město pro byznys proběhne 24. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov.

Obce se ve výzkumu Město pro byznys hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, kvalita veřejné správy, cenové podmínky a telefonický průzkum mezi podnikateli.

Mariánské Lázně připisují svůj úspěch otevřenosti vůči podnikatelům. „Jsme otevření každému, kdo chce v našem městě investovat a podpořit rozvoj, který bude prospěšný i pro místní občany. Navíc velikost našeho města umožňuje, aby se vedení města skutečně individuálně zabývalo požadavky místních podnikatelů,“ sdělil při přebírání ocenění tajemník Městského úřadu Mariánské Lázně Miroslav Jašíček.

Podobný názor měl i starosta Zdeněk Král. „Je to pro nás samozřejmě dobrá zpráva. Máme v Mariánských Lázních šikovné podnikatele, kteří mají spousty dobrých nápadů a dokáží rychle reagovat na měnící se podmínky trhu. Radnice se jim pak snaží všemožně vycházet vstříc,“ uvedl starosta. Navíc se na příznivém výsledku také podepsala měnící se struktura návštěvníků lázeňského města. „Stoupá počet hostů, kteří míří do města. Navíc se jedná o stále mladší ročníky. A jako pozitivní vidíme také zvyšující se počty návštěvníků z Ruska. Pro město je to jen dobře, protože dochází k oživení,“ zdůraznil starosta.