VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať na hranici je modernější

Cheb - Modernizace železniční trati z Chebu na hranice s Německem za 528,6 milionu korun je dokončena.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Modernizace železniční trati z Chebu na hranice s Německem za 528,6 milionu korun je dokončena. Foto: Deník/Jan Buriánek

Vylepšení tratě umožní na kolejích vyšší rychlost vlaků, a připravilo ji tak na možné budoucí napojení na elektrifikovanou železniční síť v Německu. Elektrifikování na přilehlých železnicích na německé straně je ale zatím v nedohlednu. Přibližně desetikilometrový úsek, který je součástí třetího železničního koridoru v České republice, má za sebou celkovou rekonstrukci.

„Byly vyměněny svršky, udělalo se nové zabezpečení u všech cest. Umožní to zvýšit maximální rychlost vlaků z 90 kilometrů za hodinu na 120 kilometrů," uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy Západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Trať z Chebu na státní hranici je na elektrifikaci připravena.

„Čekáme pouze na to, až dá německá strana souhlas a dohodnou se technické parametry. Podle odhadů by dokončení elektrifikace na české straně mohlo nastat v roce 2018, nebo 2019," poznamenal Hrubeš.

Hodně nyní bude záležet na tom, aby německá strana přistoupila k plánovanému vybudování elektrifikovaného koridoru mezi německými Drážďany a Norimberkem, s odbočkou přes Hof a Marktredwitz na Cheb. Konečné rozhodnutí zatím v Německu nepadlo.

Podle posledních informací se však Němci do elektrifikace z ekonomických důvodů nehrnou. Přitom právě železniční trať Cheb Norimberk byla svého času jedinou spojnicí se západní Evropou a jezdily po ní vlaky až do Paříže.

„Až se povede na trati vybudovat elektrifikaci, budou tu v budoucnu moci vlaky s naklápěcími skříněmi jezdit dokonce rychlostí až 160 km/h," poznamenal Pavel Surý, generální ředitel SŽDC.

Dílčí zrychlení cestující poznali už nyní, stejně jako zvýšení cestovní kultury i bezpečnosti vlakové dopravy.

V rámci výstavby stavbaři sanovali pražcové podloží a upravili odvodnění, vyměnili železniční svršek a v celém mezistaničním jednokolejném úseku vybudovali nové zabezpečovací zařízení. Stavba zahrnovala také úpravy mostů a propustků. Celá rekonstrukce trvala celkem více než rok. Optimalizace pomohla trati dosáhnout technických parametrů tranzitního koridoru.

Autor: Jan Buriánek

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sázení stromků v rámci projektu WeLoveŠumava.
16

Koupili si triko a mají strom na Šumavě

Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Chystají lampionový průvod

Mariánské Lázně - Tradiční lampionový průvod den před výročím vyhlášení samostatného československého státu se uskuteční v Mariánských Lázních.

Cirkusák, který nepotřebuje šapitó

Karlovarský kraj - S poi točí od svých čtrnácti let. Bydlí v Bukovanech a lítá po celém světě. Tomáš Bartoš a jeho nevšední koníček.

Budou mít nového průvodce

Mariánské Lázně -Nový propagační materiál provede turisty Mariánskými Lázněmi. Malý průvodce městem nabídne návštěvníkům vše potřebné na jednom místě.

Zdravotní sestry mohou studovat bez dojíždění

Karlovy Vary – Bez složitého dojíždění za studiem mimo region si mohou nově zvyšovat kvalifikaci zdravotní sestry.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT