Vylepšení tratě umožní na kolejích vyšší rychlost vlaků, a připravilo ji tak na možné budoucí napojení na elektrifikovanou železniční síť v Německu. Elektrifikování na přilehlých železnicích na německé straně je ale zatím v nedohlednu. Přibližně desetikilometrový úsek, který je součástí třetího železničního koridoru v České republice, má za sebou celkovou rekonstrukci.

„Byly vyměněny svršky, udělalo se nové zabezpečení u všech cest. Umožní to zvýšit maximální rychlost vlaků z 90 kilometrů za hodinu na 120 kilometrů," uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy Západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Trať z Chebu na státní hranici je na elektrifikaci připravena.

„Čekáme pouze na to, až dá německá strana souhlas a dohodnou se technické parametry. Podle odhadů by dokončení elektrifikace na české straně mohlo nastat v roce 2018, nebo 2019," poznamenal Hrubeš.

Hodně nyní bude záležet na tom, aby německá strana přistoupila k plánovanému vybudování elektrifikovaného koridoru mezi německými Drážďany a Norimberkem, s odbočkou přes Hof a Marktredwitz na Cheb. Konečné rozhodnutí zatím v Německu nepadlo.

Podle posledních informací se však Němci do elektrifikace z ekonomických důvodů nehrnou. Přitom právě železniční trať Cheb Norimberk byla svého času jedinou spojnicí se západní Evropou a jezdily po ní vlaky až do Paříže.

„Až se povede na trati vybudovat elektrifikaci, budou tu v budoucnu moci vlaky s naklápěcími skříněmi jezdit dokonce rychlostí až 160 km/h," poznamenal Pavel Surý, generální ředitel SŽDC.

Dílčí zrychlení cestující poznali už nyní, stejně jako zvýšení cestovní kultury i bezpečnosti vlakové dopravy.

V rámci výstavby stavbaři sanovali pražcové podloží a upravili odvodnění, vyměnili železniční svršek a v celém mezistaničním jednokolejném úseku vybudovali nové zabezpečovací zařízení. Stavba zahrnovala také úpravy mostů a propustků. Celá rekonstrukce trvala celkem více než rok. Optimalizace pomohla trati dosáhnout technických parametrů tranzitního koridoru.